Dania
Bornholm to duńska wyspa położona na Morzu Bałtyckim, która jest niezwykle popularnym celem wakacyjnym w północnej Europ...
Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Krótkie i jednocześnie intensywne rejsy szkoleniowe po Bałtyku to idealna okazja na zdobycie stażu przez przyszłych kapitanów, czy skipperów, którym brakuje doświadczenia w żegludze w silniejszym wietrze. Nauczymy się streować na fali, sprawdzać reakcję organizmu na przechył oraz poszerzymy wiedzę z zakresu nawigacji, astronawigacji, meteorologii. To wszystko w atmosferze klasycznych wartości żeglarskich – wzajemnej obstawy stanowisk manewrowych, wspólnych wyjść pod maszt czy pracy przy sztakslach.
Program treningu podczas rejsu:
WC pokładowe - Wygodna laminowana kabina WC z prysznicem. • Prysznic - Dokładna ilość znajduje się w opisie jachtu. • Wyposażona kuchnia - Kuchnia na jachcie posiada niezbędne wyposażenie do przygotowywania posiłków. • Apteczka - Wyposażenie zgodne z normą UE. • Ogrzewanie - Możliwość sterowania temperaturą pod pokładem. • Wyposażenie nawigacyjne - Niezbędne wyposażenie do prawidłowego nawigowania podczas rejsu.
Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego, polskojęzycznego sternika.
S/y Bara - Bara to oceaniczny, stalowy jacht typu Bruceo ASL z 2004 roku, zarejestrowany pod numerem POL 9669. Bara - Bara ma nieco ponad 15 metrów długości i na swoim pokładzie może pomieścić aż 12 załogantów. Jachty Bruceo, projektowane przez Juliusza Strawińskiego oraz Bruce'a Robertsa są cenione za ich wysoką dzielność w trudnych warunkach. Jacht posiada Orzeczenie o Zdolności Żeglugowej PZŻ obowiązujące w „Rejonie 4”- czyli żegludze oceanicznej, przy sile wiatru bez ograniczeń, fali bez ograniczeń. Parametry hydrodynamiczne kadłuba jak: położenie środka wyporu, wzdłużny rozkład wyporności, kąt wejścia wodnicy konstrukcyjnej ustalono z założeniem, że jacht będzie optymalny hydrodynamicznie w warunkach silnych wiatrów. Wysoka wolna burta i wyraźnie pełnotiwe nawisy w połączeniu ze skupieniem mas w pobliżu środka ciężkości jachtu, zagwarantować mają suchą i szybką żeglugę na fali.
Wyposażenie s/y Bara - Bara i parametry techniczne:
DANE TECHNICZNE: Długość: 15 m Szerokość: 4,04 m Zanurzenie: 2,35 m Waga: 18 t Wysokość masztów: grot 15 m, bezan 11 m, Gatunek stali: stal EH36 kadłubowa, grubość blachy: 4-12 mm Powierzchnia ożaglowania: 80 m² Współczynnik balastowy R = 0,298 Zbiorniki na wodę: 800 l., na paliwo 550 l
WYPOSAŻENIE RATOWNICZE Tratwa ratunkowa SOLAS B - PACK Radiopława EPIRB z GPS PLB dla kapitanów s/y Bara Bara Komplet pirotechniki na akweny pełnomorskie i oceaniczne Kamizelki ratunkowe SOLAS Asekuracyjne pasy pneumatyczne 3* Gaśnica ABC + koc + toporek
SILNIK i STER: Silnik Krab 60 KM, prędkość: marszowa: 6 węzłów; maks. 8 węzłów Ster: hydrauliczny układ sterowania Przekładnia: Przekładnia mechaniczna, ślimakowa w oleju, zamocowana bezpośrednio na przedłużeniu trzonu sterowego
NAWIGACJA Transponder AIS Raymarine A650 Ploter map Raymarine A77, mapy navionics gold Laptop z C-mapami + papier Sekstant, radiostacja VHF z DSC Simrad RD 68 Ręczna VHF, Midland Pacific Sonar SeaScout Forward Horizontally Underwater Radar Navtex
POKŁAD Winda kotwiczna elektryczna. 1200 W. Łańcuch 10. 100 m. Ponton parsuna - nowy na 5 osób + silnik 2suw Mariner 3,5 KM
ŻAGLE: Wszystkie żagle jachtu posiadają możliwość rolowania. Oprócz nich na wyposażeniu znajdują się klasyczne sztaksle, zapinane na odrębnym sztagu.
Hotel: Jacht, w swoim przytulnym wnętrzu posiada 12 koi z fartuchami sztormowymi, które zapewniają bezpieczeństwo podczas płynięcia w trudniejszych warunkach.Z możliwością redukcji do 10, lub do 8 (koje składane). Na jachcie znajduje się kingston, z możliwością korzystania z prysznica. Przestronny kambuz z lodówką i zamrażalką, 2-palnikową kuchenką i piekarnikiem, mocowaną na kardanie. Ogrzewanie WEBASTO, ciepła woda 2 zejściówki i dwa kokpity (nawigacyjny i hotelowy). Ponadto zapewniamy poduszki z poszewkami, prześcieradła i koce.
Realizacja trasy będzie zależna od warunków pogodowych na Bałtyku. O jej wyborze decyduje kapitan na podstawie oceny sytuacji pogodowej. Możliwe do zrealizowania trasy: Kołobrzeg – Bornholm – Kołobrzeg. Kołobrzeg – Christianso – Kołobrzeg. Kołobrzeg – porty polskiego wybrzeża – Kołobrzeg Kołobrzeg – Rugia (Sassnitz, Lohme) – Kołobrzeg Kołobrzeg – Ruden – Zatoka Greifswaldzka - Kołobrzeg.
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy na niełatwym akwenie, co oznacza, że czeka nas wymagająca żegluga w trudnych warunkach. Pracujemy w grupie, pełnimy wachty i pozostajemy pod opieką kapitana. Mierzymy się z wymagającym żywiołem morskim, dlatego polegamy na sobie i wyrabiamy w sobie odpowiednie żeglarskie umiejętności oraz zachowania na jachcie. Nasza wyprawa jest przeznaczona dla osób, które posiadają żeglarskie doświadczenie.
Podczas rejsu kluczową rolę odgrywają warunki pogodowe. Należy zabrać ze sobą odzież odpowiednią podczas zimnych i chłodnych dni. Konieczne jest spakowanie swetra lub polaru i ciepłej bluzy oraz długich spodni. Niezbędna będzie też kurtka przeciwdeszczowa lub sztormiak i spodnie przeciwdeszczowe. Zabieramy ze sobą kalosze, buty trekkingowe, zimową czapkę, rękawiczki, bieliznę termiczną i osobistą, a także dres, ręcznik, klapki pod prysznic i przybory toaletowe. Poza tym, pakujemy to, co uprzyjemni naszą żeglugę i wiąże się z preferowanym sposobem spędzania czasu. Dobrą decyzją będzie wzięcie latarki, śpiwora, kubka termicznego i termosu oraz apteczki i obcej waluty. Konieczne jest także posiadanie odpowiednich dokumentów, czyli dowodu osobistego lub paszportu oraz Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także patentów i książeczek żeglarskich i indywidualne ubezpieczenie KL i NNW. Niedobrym pomysłem będzie spakowanie się w walizkę, która zajmuje na pokładzie zbyt dużo miejsca. Zabieramy też oczywiście telefon komórkowy, który powinien zawierać dane kontaktowe do najbliższych oraz mieć włączony roaming.
Nasze zakwaterowanie to dwuosobowe kajuty. Żeglujemy wygodnym, dobrze wyposażonym, ogrzewanym jachtem pełnomorskim z dostępem do ciepłej wody.
Zaopatrujemy się na miejscu. Przygotowujemy posiłki na pokładzie.
Składamy się na kasę jachtową, z której pokrywamy wydatki związane z paliwem, opłatami portowymi i prowiantem. Składka wynosi 150 zł od osoby. Do kosztów należy także wliczyć opłatę obowiązkowego ubezpieczenia KL i NNW w wysokości ok. 50 zł od osoby.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł