Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Morska wyprawa z norweskimi widokami w tle, wyjątkową przyrodą północnych zakątków Europy oraz pasjonującym, pełnym przygód rejsem to niezapomniane przeżycie. Proponujemy więc żeglugę wypełnioną autentyczną atmosferą żeglarską, podczas której poznamy fascynujące akweny zachodnio-północnej Norwegii i zetkniemy się z przyrodą, której nie byłoby nam dane spotkać nigdzie indziej na świecie.
Żeglujemy pod opieką i przywództwem doświadczonego i wykwalifikowanego kapitana. Nabieramy żeglarskich szlifów, doskonalimy umiejętności oraz wyrabiamy w sobie odpowiednie zachowania na jachcie. Nasza wyprawa to rejs po wodach pływowych, po której każdy uczestnik otrzymuje opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski.
Podczas wyprawy każdy uczestnik staje się członkiem załogi. Razem wykonujemy prace na pokładzie i doświadczamy niezapomnianych, żeglarskich przygód. Wspólnie podziwiamy wyjątkowe widoki norweskiego wybrzeża i spędzamy wyjątkowy czas przy samym kole polarnym. Żeglarska przygoda pozwala nam poznać się lepiej, wspólnie odkrywać i rozwijać żeglarską pasję, a tym samym integrować się w doskonałym towarzystwie.
Oprócz doskonalenia umiejętności mamy także możliwość lepszego poznania siebie i sprawdzenia się w trudniejszych, morskich warunkach. Kształtujemy i hartujemy swój charakter oraz doskonalimy umiejętności pracy w grupie.
Żeglujemy wygodnym, pełnomorskim jachtem z dostępem do ciepłej wody i ogrzewania. Orzeczenie zdolności żeglugowej Polskiego Związku Żeglarskiego potwierdza, że możemy nim przemierzać wszystkie morza i oceany w każdych warunkach.
Celem naszej wyprawy jest zapoznanie się z najciekawszymi, a jednocześnie niezwykle malowniczymi miejscami północno-zachodniej Norwegii. Czekają nas unikatowe okazy przyrodnicze i spektakularne widoki, które podziwiać będziemy z najlepszego możliwego miejsca, bo z pokładu naszego jachtu.
Etap rozpoczyna się i kończy w tym samym miejscu, czyli w malowniczym, składającym się z kilku wysp Tromso. Miejsce to nazywane jest „Bramą Arktyki” ponieważ to właśnie tutaj rozpoczyna się większość ekspedycji polarnych. Tego typu wyprawom poświęcone jest także wiele obiektów w mieście, np. Muzeum Polarne, którego głównym bohaterem jest słynny, norweski badacz polarny Roald Amundsen. Doskonałą atrakcją jest tutaj wjazd kolejką na szczyt Fjellheisen, z którego czekają nas niesamowite widoki. Przemierzany przez nas obszar to przykład niezwykle charakterystycznego zjawiska – mimo że jesteśmy za kołem polarnym, klimat jest tutaj stosunkowo ciepły, co zawdzięczamy działalności Prądu Zatokowego. Pożeglujemy w stronę Andenes, czyli miasteczka położonego blisko krawędzi kontynentu. To właśnie w tych rejonach morskich można najczęściej spotkać walenie, które postaramy się wytropić. Po podziwianiu tego niezwykłego stworzenia czeka nas spokojna żegluga po Lofotach wyróżniających się pięknymi warunkami naturalnymi, a tym samym krajobrazowymi. Tutaj też wypróbujemy swoich sił w wędkowaniu, a może także skosztujemy lokalnego przysmaku – sztokfisza.
Norweskie fiordy to idealny obszar na odbywanie pasjonujących, żeglarskich rejsów, które będą wyzwaniem i szansą przeżycia niezapomnianych, morskich przygód. Jeżeli chcesz stać się częścią załogi przemierzającej te wspaniałe rejony niemal dziewiczej Norwegii, zarezerwuj miejsce na naszym pokładzie.
Tromsø to miasto znajdująca się w dalekiej, północnej części Norwegii. Położenie za kołem polarnym wcale nie powoduje wyjątkowej surowości klimatu, który jest łagodzony prądem zatokowym. Dlatego też Tromsø jest miastem będącym popularnym celem turystycznym i żeglarskim. Jedną z największych, naturalnych atrakcji jest tutaj możliwość obserwowania zorzy polarnej. To niesamowite zjawisko nie jest proste do uchwycenia, ale większe szanse na jego zaistnieje panują w okresie od końca maja do końca lipca. Chłodny klimat miasta wpływa nie tylko na życie mieszkańców, ale też na tutejszą kulturę. Miasto jest popularnym miejscem startowym ekspedycji polarnych, dzięki czemu zyskało miano „Wrót do Arktyki”. Polarne motywy widoczne są w miejscowych restauracjach, w których skosztujemy dań opartych na składnikach pochodzących prosto z Arktyki. W Tromsø znajduje się również Muzeum Polarnictwa, w którym dowiemy się o historii wypraw polarnych i sposobach polowań na zwierzęta Arktyki . Przybywających tu turystów i żeglarzy z pewnością zachwyci także otoczenie miasta, które może stać się terenem pasjonujących wycieczek, spływów kajakowych, wypraw wędkarskich itd. Tromsø to także miejsce interesujących wydarzeń i imprez, takich jak festiwale muzyczne, Maraton Słońca o Północy Tromsø, Półmaraton Nocy Polarnej, czy festiwal piwa i filmowy. Smakosze chmielowego trunku będą zachwyceni możliwością zwiedzenia najbardziej wysuniętego na północ kraju browaru Ølbryggeri.
Andenes to niewielkie miasteczko znajdujące się w północnej części Norwegii na wyspie Andøya. Miejscowość jest także najdalej wysuniętą na północ osadą wyspy, z której dotarcie jachtem do podwodnej krawędzi kontynentu trwa zaledwie godzinę. W niedalekiej odległości od Andenes znajduje się jeden z największych portów lotniczych na północny Norwegii obsługujący krajowe loty. Historia miejscowości sięga epoki żelaza – już wtedy osada pełniła ważną, rybacką rolę. Początek XX wieku przyniósł gwałtowny rozwój Andenes, dzięki któremu miasteczko stało się jednym z największych portów rybackich w kraju. Warunki klimatyczne miejscowości, mimo specyficznego położenia, są stosunkowo łagodne, do czego przyczynia się działalność prądu zatokowego. W centralnej części miasteczka znajduje się niewielki, drewniany kościółek parafialny. Co roku w Andenes odbywa się festiwal muzyki rockowej, jednak największą atrakcją tego miejsca są wieloryby. Miejscowość znajduje się w niewielkiej odległości od stoku kontynentalnego, który jest tak naprawdę ogromnym, podwodnym zboczem. Ten wyjątkowy obszar jest idealnym terenem żerowania głowonogów, które z kolei są ulubionym pokarmem dla wielorybów. Dlatego w Andenes powstało Centrum Edukacji i Badań nad Wielorybami, z którego organizowane są kilkugodzinne rejsy, podczas których otrzymujemy gwarancję zobaczenia potężnego walenia. Nawet w przypadku, gdy w wyniku niesprzyjających okoliczności przyrodniczych, nie uda nam się spotkać tego wspaniałego stworzenia, organizatorzy rejsu zapewniają kolejną, darmową wyprawę, podczas której z pewnością żaden wieloryb już nam nie umknie. Po skończonej eskapadzie, warto skosztować lokalnych przysmaków w polecanych: Kaffehuset - Strom Eriksen, Lysthuset lub Orion.
Svolvær to norweskie miasto znajdujące się na wyspie Austvågøy na północy Norwegii. Wyspa jest częścią archipelagu Lofotów. Svolvær to główna osada na wyspach, której mieszkańcy zajmują się przede wszystkim rybołówstwem. Umiejscowienie miasta Svolvær sprawia, że z niemal każdego punktu tej miejscowości rozpościerają się niesamowite widoki, wystarczy rozejrzeć się, aby ujrzeć niezwykle spektakularne krajobrazy. Nie musimy jednak skupiać się na samym Svolvær tym bardziej, że miasto stanowi doskonałą bazę wypadową do pozostałych wysp Lofotów oraz pobliskiego fiordu. Trollfjord nie wydaje się na pierwszy rzut oka najbardziej spektakularnych fiordem w Norwegii. Tym bardziej, że ma sporą konkurencję, przy której jego zaledwie 2-kilometrowa długość nie jest imponująca. Wystarczy jednak udać się w jego kierunku, aby zerwać ze wszystkimi negatywnymi wyobrażeniami na temat tego miejsca. Czekają nas oczywiście spektakularne widoki, a wąskie przesmyki tylko wzbudzą nasze, żeglarskiego emocje, gdy będziemy przepływać otoczeni wysokimi skalnymi ścianami. Jak przystało na stolicę archipelagu, Svolvær może poszczycić się obecnością licznych sklepów, centrum handlowego, kina, restauracji, galerii sztuki i informacji turystycznej. Jednocześnie miasteczko wciąż zachowuje swój urok niewielkiej, rybackiej osady. Rybołówstwo jest tutaj podstawową gałęzią gospodarczą, dlatego na każdym kroku możemy natknąć się na stojaki z dorszami i zajadać się przysmakami prosto z morza w lokalnych restauracjach. W marcu odbywają się tu mistrzostwa świata w wędkarstwie dorszowym.
WC pokładowe - Wygodna laminowana kabina WC z prysznicem. • Prysznic - Dokładna ilość znajduje się w opisie jachtu. • Wyposażona kuchnia - Kuchnia na jachcie posiada niezbędne wyposażenie do przygotowywania posiłków. • Apteczka - Wyposażenie zgodne z normą UE. • Ogrzewanie - Możliwość sterowania temperaturą pod pokładem. • Wyposażenie nawigacyjne - Niezbędne wyposażenie do prawidłowego nawigowania podczas rejsu.
Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego, polskojęzycznego sternika.
S/y Bara - Bara to oceaniczny, stalowy jacht typu Bruceo ASL z 2004 roku, zarejestrowany pod numerem POL 9669. Bara - Bara ma nieco ponad 15 metrów długości i na swoim pokładzie może pomieścić aż 12 załogantów. Jachty Bruceo, projektowane przez Juliusza Strawińskiego oraz Bruce'a Robertsa są cenione za ich wysoką dzielność w trudnych warunkach. Jacht posiada Orzeczenie o Zdolności Żeglugowej PZŻ obowiązujące w „Rejonie 4”- czyli żegludze oceanicznej, przy sile wiatru bez ograniczeń, fali bez ograniczeń. Parametry hydrodynamiczne kadłuba jak: położenie środka wyporu, wzdłużny rozkład wyporności, kąt wejścia wodnicy konstrukcyjnej ustalono z założeniem, że jacht będzie optymalny hydrodynamicznie w warunkach silnych wiatrów. Wysoka wolna burta i wyraźnie pełnotiwe nawisy w połączeniu ze skupieniem mas w pobliżu środka ciężkości jachtu, zagwarantować mają suchą i szybką żeglugę na fali.
Wyposażenie s/y Bara - Bara i parametry techniczne:
DANE TECHNICZNE: Długość: 15 m Szerokość: 4,04 m Zanurzenie: 2,35 m Waga: 18 t Wysokość masztów: grot 15 m, bezan 11 m, Gatunek stali: stal EH36 kadłubowa, grubość blachy: 4-12 mm Powierzchnia ożaglowania: 80 m² Współczynnik balastowy R = 0,298 Zbiorniki na wodę: 800 l., na paliwo 550 l
WYPOSAŻENIE RATOWNICZE Tratwa ratunkowa SOLAS B - PACK Radiopława EPIRB z GPS PLB dla kapitanów s/y Bara Bara Komplet pirotechniki na akweny pełnomorskie i oceaniczne Kamizelki ratunkowe SOLAS Asekuracyjne pasy pneumatyczne 3* Gaśnica ABC + koc + toporek
SILNIK i STER: Silnik Krab 60 KM, prędkość: marszowa: 6 węzłów; maks. 8 węzłów Ster: hydrauliczny układ sterowania Przekładnia: Przekładnia mechaniczna, ślimakowa w oleju, zamocowana bezpośrednio na przedłużeniu trzonu sterowego
NAWIGACJA Transponder AIS Raymarine A650 Ploter map Raymarine A77, mapy navionics gold Laptop z C-mapami + papier Sekstant, radiostacja VHF z DSC Simrad RD 68 Ręczna VHF, Midland Pacific Sonar SeaScout Forward Horizontally Underwater Radar Navtex
POKŁAD Winda kotwiczna elektryczna. 1200 W. Łańcuch 10. 100 m. Ponton parsuna - nowy na 5 osób + silnik 2suw Mariner 3,5 KM
ŻAGLE: Wszystkie żagle jachtu posiadają możliwość rolowania. Oprócz nich na wyposażeniu znajdują się klasyczne sztaksle, zapinane na odrębnym sztagu.
Hotel: Jacht, w swoim przytulnym wnętrzu posiada 12 koi z fartuchami sztormowymi, które zapewniają bezpieczeństwo podczas płynięcia w trudniejszych warunkach.Z możliwością redukcji do 10, lub do 8 (koje składane). Na jachcie znajduje się kingston, z możliwością korzystania z prysznica. Przestronny kambuz z lodówką i zamrażalką, 2-palnikową kuchenką i piekarnikiem, mocowaną na kardanie. Ogrzewanie WEBASTO, ciepła woda 2 zejściówki i dwa kokpity (nawigacyjny i hotelowy). Ponadto zapewniamy poduszki z poszewkami, prześcieradła i koce.
Co zabrać?
Podczas rejsu kluczową rolę odgrywają warunki pogodowe. Należy zabrać ze sobą odzież odpowiednią podczas zimnych i chłodnych dni. Konieczne jest spakowanie swetra lub polaru i ciepłej bluzy oraz długich spodni. Niezbędna będzie też kurtka przeciwdeszczowa lub sztormiak i spodnie przeciwdeszczowe. Zabieramy ze sobą kalosze, buty trekkingowe, zimową czapkę, rękawiczki, bieliznę termiczną i osobistą, a także dres, ręcznik, klapki pod prysznic i przybory toaletowe. Poza tym, pakujemy to, co uprzyjemni naszą żeglugę i wiąże się z preferowanym sposobem spędzania czasu. Pasjonaci fotografii i osoby robiące zdjęcia powinny pamiętać o aparacie. Dobrą decyzją będzie wzięcie latarki, śpiwora, kubka termicznego i termosu oraz apteczki i obcej waluty. Konieczne jest także posiadanie odpowiednich dokumentów, czyli dowodu osobistego lub pasportu oraz Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także patentów i książeczek żeglarskich i indywidualne ubezpieczenie KL i NNW. Niedobrym pomysłem będzie spakowanie się w walizkę, która zajmuje na pokładzie zbyt dużo miejsca. Zabieramy też oczywiście telefon komórkowy, który powinien zawierać dane kontaktowe do najbliższych oraz mieć włączony roaming.
Zakwaterowanie i wyżywienie
Nasze zakwaterowanie to dwuosobowe kajuty. Żeglujemy wygodnym, dobrze wyposażonym, ogrzewanym jachtem pełnomorskim z dostępem do ciepłej wody. Zaopatrujemy się na miejscu. Przygotowujemy także posiłki na pokładzie lub stołujemy się w restauracjach.
Koszty
Składamy się na kasę jachtową, z której pokrywamy wydatki związane z paliwem, opłatami portowymi i prowiantem. Składka wynosi 300 zł od osoby. Do kosztów należy także wliczyć opłatę obowiązkowego ubezpieczenia KL i NNW w wysokości ok. 50 zł od osoby.
Zasady panujące na rejsie
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy na niełatwym akwenie, co oznacza, że czeka nas wymagająca żegluga w trudnych warunkach. Pracujemy w grupie, pełnimy wachty i pozostajemy pod opieką kapitana. Mierzymy się z wymagającym żywiołem morskim, dlatego polegamy na sobie i wyrabiamy w sobie odpowiednie żeglarskie umiejętności oraz zachowania na jachcie. Trasa rejsu jest uzależniona od warunków atmosferycznych. Nasza wyprawa jest przeznaczona dla osób, które posiadają żeglarskie doświadczenie.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł