Szwecja
Kalmar to miasto położone w południowo - wschodniej Szwecji, Nad Morzem Bałtyckim przy Cieśninie Kalmarskiej. Miasto jes...
Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Przed nami kolejny rejs po Morzu Bałtyckim, w ciepłym, wakacyjnym lipcu. Dzięki temu, możemy liczyć na łaskawsze temperatury na wodzie.
Nasz rejs rozpoczynamy w Gdyni, a następnie popłyniemy w kierunku Szwecji, a dokładniej na wyspę Gotland. Początkowo wyspa należała do Danii, aż ostatecznie przeszła w posiadanie Szwecji. Pozostały tu także ślady panujących latami na wyspie wikingów, co jest dodatkową atrakcją dla zwiedzających.Wyspa jest chętnie odwiedzana przez turystów. Wielu turystów przybywa na nią ze względu na znajdujący się tu zróżnicowany krajobraz regionu, składający się z białych piaszczystych plaż, surowej, dzikiej natury, kamienistych plaż, skalistych wybrzeży czy oryginalnych klifów i skał.
Poznamy również stolicę wyspy - Visby. Miasto Visby ma charakterystyczny, fortyfikacyjny charakter, otoczone jest bowiem murem w wysokości 11 metrów, bramami i widniejącymi 36 wieżami, co miało chronić miasto przed najeźdźcami. Stąd też zabudowa miasta została wpisana na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO.Wyspa jest także chętnie odwiedzana przez rowerzystów. Tutejsze drogi są idealne do zwiedzania Gotlandi właśnie na rowerze. Drogi są ku temu bardzo dobrze przystosowane, a duża ilość rowerzystów, pokazuje że także chętnie przez cyklistów są one użytkowane.
Następnie udamy się do miasteczka Kalmar, położonego w południowo-wschodniej części kraju. W Kalmarze warto zobaczyć miejscową katedrę jak również Zamek Kalmarski, który wygląda jakby został wyciągnięty z baśni o królewnach i księżniczkach. W pobliżu zamku znajduje się starówka z bardzo dobrze zachowanymi drewnianymi domami z XVIII i XIX wieku. Przechadzając się uliczkami nowej części miasta podziwiać można kolorowe domy, tak charakterystyczne dla Szwecji lub udać się do Muzeum Hrabstwa Kalmar mieszczącego się w dawnej siedzibie młyna parowego.
Nasz rejs zakończymy w Gdyni.
Kapitanem naszego rejsu będzie Piotr - doswiadczony sternik morski, radiooperator SRC, instruktor motorowodny oraz instruktor żeglarstwa. Dla Piotra najważniejszą rzeczą na rejsie jest bezpieczeństwo jego załogi.
WC pokładowe - Wygodna laminowana kabina WC z prysznicem. • Prysznic - Dokładna ilość znajduje się w opisie jachtu. • Wyposażona kuchnia - Kuchnia na jachcie posiada niezbędne wyposażenie do przygotowywania posiłków. • Dostęp do prądu 230V - Dostęp do prądu 230V na jachcie. • Apteczka - Wyposażenie zgodne z normą UE. • Telewizor - Dostęp do telewizora na pokładzie. • Wyposażenie nawigacyjne - Niezbędne wyposażenie do prawidłowego nawigowania podczas rejsu. • Radio na pokładzie - Radio na pokładzie. • Autopilot - Autopilot na wyposażeniu jachtu.
Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego, polskojęzycznego sternika.
Bavaria 49 (s/y Kiliki) - największa, 15-metrowa jednostka tego Operatora, jest jednostką kultową. Posiada 5 kabin, 3 toalety, obszerną mese (salon) wraz z kambuzem (kuchnią).Świetna manewrowość zarówno na żaglach jak i na silniku o mocy 78 KM, do tego mocny ster strumieniowy, umożliwia manewrowanie jednostką w każdych warunkach. Prędkość przelotowa to 6-8 węzłów. Wyposażenie ponadstandardowe - telewizor w messie, ploter 12", dwukierunkowy AIS, radar, czy SART sprawiają, że nie ma sytuacji bez wyjścia. Do tego dodatkowo:
Rozpoczęcie rejsu Gdynia, godz. 14.00.
Zaproponowana trasa jest przykładowa i może nieco ulec zmianie w przypadku niesprzyjających warunków pogodowych.
Nasze rejsy prowadzone są przez doświadczonych Kapitanów, a cena którą zapłacicie jest końcową - nie naliczamy żadnych dopłat. Rejsy odbywają się zawsze, a uczestnicy śpią w dwuosobowych kabinach. Załoga bierze czynny udział we wszystkich pracach na jachcie, również w sprzątaniu jachtu po rejsie. Możliwość wypływania stażu niebędnego przed przystąpieniem do egzaminu (sternik morski). W ramach rejsu proponujemy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ISSA (opłata za egzamin i wydanie certyfikatu 400 zł).
Przede wszystkim torba - musi być miękka, tak żeby zmieściła się wszędzie.
Powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis.
Na czas rejsu będziemy zakwaterowani na komfortowym jachcie, w dwuosobowych kajutach. Więcej o jachcie jakim będziemy pływać znajdziesz w zakładce jacht.
Wyżywienie jest już wliczone w cenę rejsu. Będziemy je przygotowywać wspólnie na jachcie, z zakupionych wcześniej produktów.
Podana cena jest ceną końcową. Rejs ma charakter all inclusive - nie składamy się dodatkowo do kasy jachtowej. Dodatkową opłatą związaną z rejsem jest wykupienie indywidualnego ubezpieczenia NNW i KL na czas trwania rejsu. Atrakcje na lądzie są płatne dodatkowo. W przypadku tego rejsu kaucja nie występuje.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 613 zł
od 520 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 1127 zł
od 820 zł