Polska
Hel to jedno z najbardziej nietypowych miast w Polsce. Znajduje się na cyplu Mierzei Helskiej, co oznacza, że z prawie k...
Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Rejs ten jest ostatnim etapem tegorocznej bałtyckiej wyprawy. Rozpoczynamy w stolicy Szwecji i płynąc w kierunku Gdańska zwiedzamy część szwedzkiego i polskiego wybrzeża. Czekają na nas wyjątkowe i ciekawe miejsca na Morzu Bałtyckim. Co więcej, czeka na nas też duża porcja żeglowania, nawigacja w szkierach, wąskie przejścia i prawdziwa bałtycka żegluga.
Rejs rozpoczniemy w Sztokholmie. w mieście pełnym kolorów i niezwykle różnorodnym. Stamtąd pożeglujemy na południe. Przepłyniemy przez sztokholmski arcgipelag składający się z tysięcy wysepek o różnych rozmiarach. Zobaczymy na własne oczy charakterystyczne drewniane, skandynawskie domy. Zatrzymamy się na niewielkiej wyspie Faro, zwiedzimy Visby na Gotlandii. Jeśli warunki pozwolą pożeglujemy jeszcze w kierunku kolejnej szwedzkiej wyspy – Olandii. Od stałego lądu oddziela ją wąska cieśnina zwana Kalmarsundem. Zatrzymamy się tu w jednym z niewielkich porcików: Byxelkrok, Borgholmie, Kristianopel albo większym Kalmarze. Płynąc do Gdańska planujemy jeszcze zatrzymać się na Helu. Rejs po Bałtyku zakończymy w gdańskiej marinie.
WC pokładowe - Wygodna laminowana kabina WC z prysznicem. • Prysznic - Dokładna ilość znajduje się w opisie jachtu. • Wyposażona kuchnia - Kuchnia na jachcie posiada niezbędne wyposażenie do przygotowywania posiłków. • Apteczka - Wyposażenie zgodne z normą UE. • Ogrzewanie - Możliwość sterowania temperaturą pod pokładem. • Wyposażenie nawigacyjne - Niezbędne wyposażenie do prawidłowego nawigowania podczas rejsu. • Autopilot - Autopilot na wyposażeniu jachtu.
Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego, polskojęzycznego sternika.
Nasz jacht to Delphia 47 z 2014 roku. Jachty te są szybkie i dzielne – także w żegludze na wiatr. Delphia posiada pięć kabin (trzy z płaskimi kojami i dwie z kojami pojedynczymi), wygodną mesę z kambuzem i dwie łazienki. Nasz egzemplarz jest bardzo dobrze wyposażony. Na uwagę zasługują m. in. radar, chartplotter w kokpicie, elektryczne toalety, ogrzewanie, pneumatyczne pasy ratunkowe i ster strumieniowy. W rejs płyniemy łącznie w 10 osób. Każdy ma miejsce w kabinie i nikt nie śpi w mesie.
Trasa rejsu jest orientacyjna i może ulec zmianie przy pogorszeniu warunków pogodowych.
Rejs ma charakter turystyczno-żeglarski. Nie musisz mieć doświadczenia żeglarskiego. Wystarczy chęć przeżycia przygody i spędzenia tygodnia w sposób aktywny i ciekawy. Po rejsie istnieje możliwość wystawienia opinii z rejsu, potrzebną do uzyskania morskich stopni żeglarskich. Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych uczestników.
Do naszego bagażu obowiązkowo należy także dołączyć krem z wysokim filtrem UV, okulary przeciwsłoneczne także z filtrem UV, ręcznik oraz nakrycie głowy. Poza tym, zabieramy ze sobą to, co uprzyjemni naszą żeglugę i wiąże się z preferowanym sposobem spędzania czasu. Pasjonaci fotografii i osoby robiące zdjęcia powinny pamiętać o aparacie. Nurkowie oraz pasjonaci sportów wodnych mogą zabrać ze sobą niezbędny sprzęt. Dobrą decyzją będzie wzięcie latarki, apteczki i obcej waluty. Konieczne jest także posiadanie odpowiednich dokumentów, czyli dowodu osobistego lub pasportu oraz Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także patentów i książeczek żeglarskich. Zabieramy też oczywiście telefon komórkowy, który powinien zawierać dane kontaktowe do najbliższych oraz mieć włączony roaming.
Niedobrym pomysłem będzie spakowanie się w walizkę, która zajmuje na pokładzie zbyt dużo miejsca.
Pływamy w pełni wyposażonym i gotowym do żeglugi jachtem, o którym więcej przeczytasz w zakładce jacht. Każdy ma miejsce w kabinie i nikt nie śpi w mesie.
Na początku rejsu dokonamy niezbędnych zakupów, które będziemy uzupełniać w czasie rejsu. Świeże owoce, warzywa będziemy kupować na lokalnych targowiskach a wieczorami znajdziemy swoje miejsce w lokalnych tawernach.
Składamy się do kasy jachtowej po około 900- 1400 koron szwedzkich za osobę na tydzień przy pełnej załodze. Kasa jachtowa pokrywa koszty paliwa, wyżywienia, opłat portowych. Cena rejsu nie zawiera ubezpieczenia NNW, wydatków własnych i atrakcji lądowych.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.