Polska
Hel to jedno z najbardziej nietypowych miast w Polsce. Znajduje się na cyplu Mierzei Helskiej, co oznacza, że z prawie k...
Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Rejs ten jest ostatnim etapem tegorocznej bałtyckiej wyprawy. Rozpoczynamy w stolicy Szwecji i płynąc w kierunku Gdańska zwiedzamy część szwedzkiego i polskiego wybrzeża. Czekają na nas wyjątkowe i ciekawe miejsca na Morzu Bałtyckim. Co więcej, czeka na nas też duża porcja żeglowania, nawigacja w szkierach, wąskie przejścia i prawdziwa bałtycka żegluga.
Rejs rozpoczniemy w Sztokholmie. w mieście pełnym kolorów i niezwykle różnorodnym. Stamtąd pożeglujemy na południe. Przepłyniemy przez sztokholmski arcgipelag składający się z tysięcy wysepek o różnych rozmiarach. Zobaczymy na własne oczy charakterystyczne drewniane, skandynawskie domy. Zatrzymamy się na niewielkiej wyspie Faro, zwiedzimy Visby na Gotlandii. Jeśli warunki pozwolą pożeglujemy jeszcze w kierunku kolejnej szwedzkiej wyspy – Olandii. Od stałego lądu oddziela ją wąska cieśnina zwana Kalmarsundem. Zatrzymamy się tu w jednym z niewielkich porcików: Byxelkrok, Borgholmie, Kristianopel albo większym Kalmarze. Płynąc do Gdańska planujemy jeszcze zatrzymać się na Helu. Rejs po Bałtyku zakończymy w gdańskiej marinie.
WC pokładowe - Wygodna laminowana kabina WC z prysznicem. • Prysznic - Dokładna ilość znajduje się w opisie jachtu. • Wyposażona kuchnia - Kuchnia na jachcie posiada niezbędne wyposażenie do przygotowywania posiłków. • Apteczka - Wyposażenie zgodne z normą UE. • Ogrzewanie - Możliwość sterowania temperaturą pod pokładem. • Wyposażenie nawigacyjne - Niezbędne wyposażenie do prawidłowego nawigowania podczas rejsu. • Autopilot - Autopilot na wyposażeniu jachtu.
Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego, polskojęzycznego sternika.
Nasz jacht to Delphia 47 z 2014 roku. Jachty te są szybkie i dzielne – także w żegludze na wiatr. Delphia posiada pięć kabin (trzy z płaskimi kojami i dwie z kojami pojedynczymi), wygodną mesę z kambuzem i dwie łazienki. Nasz egzemplarz jest bardzo dobrze wyposażony. Na uwagę zasługują m. in. radar, chartplotter w kokpicie, elektryczne toalety, ogrzewanie, pneumatyczne pasy ratunkowe i ster strumieniowy. W rejs płyniemy łącznie w 10 osób. Każdy ma miejsce w kabinie i nikt nie śpi w mesie.
Trasa rejsu jest orientacyjna i może ulec zmianie przy pogorszeniu warunków pogodowych.
Rejs ma charakter turystyczno-żeglarski. Nie musisz mieć doświadczenia żeglarskiego. Wystarczy chęć przeżycia przygody i spędzenia tygodnia w sposób aktywny i ciekawy. Po rejsie istnieje możliwość wystawienia opinii z rejsu, potrzebną do uzyskania morskich stopni żeglarskich. Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych uczestników.
Do naszego bagażu obowiązkowo należy także dołączyć krem z wysokim filtrem UV, okulary przeciwsłoneczne także z filtrem UV, ręcznik oraz nakrycie głowy. Poza tym, zabieramy ze sobą to, co uprzyjemni naszą żeglugę i wiąże się z preferowanym sposobem spędzania czasu. Pasjonaci fotografii i osoby robiące zdjęcia powinny pamiętać o aparacie. Nurkowie oraz pasjonaci sportów wodnych mogą zabrać ze sobą niezbędny sprzęt. Dobrą decyzją będzie wzięcie latarki, apteczki i obcej waluty. Konieczne jest także posiadanie odpowiednich dokumentów, czyli dowodu osobistego lub pasportu oraz Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także patentów i książeczek żeglarskich. Zabieramy też oczywiście telefon komórkowy, który powinien zawierać dane kontaktowe do najbliższych oraz mieć włączony roaming.
Niedobrym pomysłem będzie spakowanie się w walizkę, która zajmuje na pokładzie zbyt dużo miejsca.
Pływamy w pełni wyposażonym i gotowym do żeglugi jachtem, o którym więcej przeczytasz w zakładce jacht. Każdy ma miejsce w kabinie i nikt nie śpi w mesie.
Na początku rejsu dokonamy niezbędnych zakupów, które będziemy uzupełniać w czasie rejsu. Świeże owoce, warzywa będziemy kupować na lokalnych targowiskach a wieczorami znajdziemy swoje miejsce w lokalnych tawernach.
Składamy się do kasy jachtowej po około 900- 1400 koron szwedzkich za osobę na tydzień przy pełnej załodze. Kasa jachtowa pokrywa koszty paliwa, wyżywienia, opłat portowych. Cena rejsu nie zawiera ubezpieczenia NNW, wydatków własnych i atrakcji lądowych.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł