Chorwacja
Hvar jest największym miastem położonym w północno-zachodniej części wyspy o tej samej nazwie. Miejscowość uznawana jest...
Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Poznaj profesjonalne techniki radzenia sobie z katamaranem w najtrudniejszych i najciaśniejszych portach, trudną załogą, ekstremalną pogodą, awariami, nieuczciwymi armatorami, oraz bezmiarem innych zagadnień technicznych, nautycznych, organizacyjnych i interpersonalnych, których nie uczą na zwykłych kursach żeglarskich, a które dla zawodowych skipperów są codziennością. Zapraszamy na intensywny kurs żeglarski w Chorwacji. Szkolenia odbędą się w przyjaznej, luźnej atmosferze. Jest kurs dla osób chcących zdobyć dużą porcję wiedzy i nauczyć się jak być zawodowym skipperem.
W programie szkolenia poruszymy takie elementy jak:
- zagrożenia na rafach koralowych i sposoby pływania po miejscach, które nie są opisane w locji ani pokazane na mapach,
- tajne triki na unikanie problemów i maksymalizowanie korzyści,
- metody lądowania pontonem na plaży bez jego wywracania przez załamujące się fale przybojowe niezwiązane z wiatrem, pływy (m.in. Tajlandia, Seszele) i planowanie trasy oraz postojów z ich uwzględnieniem,
- fale pływowe, kotwiczenie i zwiedzanie wysp pływowych (jak robić to bezpiecznie przy zmieniających się w nocy kierunkach prądu, wiatru i wysokości pływu, zwłaszcza blisko skał i raf koralowych),
- bezpieczna eksploracja jaskiń i tuneli pływowych pontonami jachtowymi i wpław,
- niebezpieczne prądy podwodne,
- metody pływania po akwenach, na których nie można zakupić wody a katamaran nie ma odsalarki,
- komunikaty meteo,
- nietypowe zasady cumowania/kotwiczenia, zakupów wody i paliwa, tropikalni armatorzy i ich lokalne procedury, nietypowe check-iny itp. itd. Dodatkowo na rejsie poznasz profesjonalne techniki radzenia sobie z trudną załogą, ekstremalną pogodą, awariami, nieuczciwymi armatorami, oraz bezmiarem innych zagadnień technicznych, nautycznych, organizacyjnych i interpersonalnych, których nie uczą na zwykłych kursach żeglarskich, a które dla naszych zawodowych skipperów są codziennością.
Rejs odbędzie się katamaranem, typowej dużej jednostce (m.in. Lagoon 400, Lucia 40, Lagoon 380, itp.).
Przedstawiona trasa jest orientacyjna i może ulec zmianie w wyniku zmiany warunków pogodowych.
Aby wziąć udział w kursie wystarczy patent żeglarza jachtowego (lub podobny).
Po każdym rejsie wystawiamy dokumenty potwierdzające odbyty staż, uznawane przez Polski Związek Żeglarski i inne organizacje.
Podczas naszego rejsu kluczową rolę odgrywają warunki pogodowe. Należy zabrać ze sobą odzież odpowiednią zarówno podczas dni ciepłych, jak i tych chłodniejszych. Do wygodnego poruszania się po jachcie, należy zabrać ze sobą buty na miękkiej, białej podeszwie oraz buty do wody i pod prysznic a także sandały. Należy mieć na uwadze, że podłoże pod wodą jest najczęściej kamieniste i żwirowe. Ubrania na ciepłą pogodę powinny być jak najbardziej lekkie i przewiewne. Do naszego bagażu obowiązkowo należy także dołączyć krem z wysokim filtrem UV, okulary przeciwsłoneczne także z filtrem UV, ręcznik oraz nakrycie głowy. Konieczne jest także posiadanie odpowiednich dokumentów, czyli dowodu osobistego lub paszportu oraz Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także patentów i książeczek żeglarskich. Zabieramy też oczywiście telefon komórkowy, który powinien zawierać dane kontaktowe do najbliższych oraz mieć włączony roaming. Niedobrym pomysłem będzie spakowanie się w walizkę, która zajmuje na pokładzie zbyt dużo miejsca.
Rejs odbędzie się katamaranem, typowej dużej jednostce (m.in. Lagoon 400, Lucia 40, Lagoon 380, itp.).
Produkty żywieniowe zakupujemy ze składki burtowej zbieranej w dniu zaokrętowania. Kupujemy wyłącznie świeże i lokalne produkty. Nie przywozimy jedzenia z Polski.
Cena rejsu zawiera: miejsce na katamaranie, usługi skippera, silnik do pontonu jachtowego, pościel, koce i poduszki, pełne wyposażenie kuchenne i gaz. W łączną cenę rejsu wliczona jest również składka burtowa w której skład wchodzi: składka na wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo, transit log, sprzątanie jachtu po rejsie. Ubezpieczenie NNW i KL oraz atrakcje na lądzie nie są wliczone w cenę rejsu.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.