Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Rejs z cyklu „niedźwiedzie mięso” to trudna, morska wyprawa dla prawdziwych żeglarzy. Tutaj zmagamy się z ciężkimi warunkami atmosferycznymi, zimnym wiatrem, ziąbem i niełatwymi do przezwyciężenia falami. Proponujemy więc prawdziwą żeglugę w stylu wilka morskiego, która będzie autentycznym zmierzeniem się z wielkim żywiołem i trudami żeglarskiej pasji.
Skupiamy się na samej wyprawie. Pracujemy nad sobą i własnymi umiejętnościami. Kształtujemy i hartujemy charakter. Poznajemy lepiej siebie i swój organizm. Sprawdzamy reakcje swojego ciała na zimno i przechył. Nie żeglujemy rekreacyjnie, ale codziennie zmagamy się z niełatwymi warunkami, które panują o tej porze na Morzu Bałtyckim.
Tworzymy załogę, która ma odzwierciedlać atmosferę klasycznych wartości żeglarskich, a to oznacza, że pracujemy razem, wspólnie wychodzimy pod maszt i na bukszpryt oraz obstawiamy stanowiska manewrowe. Łączy nas żeglarska pasja, chęć przeżycia niezapomnianej przygody na morzu i zmierzenia się z własnymi słabościami oraz wymagającym żywiołem.
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Wyrabiamy w sobie odpowiednie zachowania na jachcie zwłaszcza w warunkach trudnych. Wyprawa żeglarska z cyklu „niedźwiedzie mięso” to dobra okazja zwłaszcza dla tych, którzy planują szkolenie na kapitana, czy skippera, jednak brakuje im doświadczenia w żeglowaniu po akwenach w niełatwych warunkach atmosferycznych. Nauczymy się wielu rzeczy, np. sterowania na fali.
Kierujemy swój rejs do osób, które mają już żeglarskie doświadczenie, są przygotowane na wyzwania morskie, chcą przeżyć autentyczną przygodę na morzu i poczuć atmosferę prawdziwej żeglugi z wszelkimi jej trudnościami oraz wyzwaniami i niesprzyjającymi warunkami.
Nie zabraknie oczywiście dodatkowych atrakcji. Jest to rejs andrzejkowy, co oznacza, że po dotarciu do portu uczcimy andrzejkową tradycję w należyty sposób, a na naszych Andrzejów będzie czekać interesująca niespodzianka!
Żeglujemy pod opieką i przewodnictwem doświadczonego i wykwalifikowanego kapitana na wygodnym, pełnomorskim jachcie. Załoganci mają dostęp do ogrzewania i ciepłej wody. Naszym jachtem można żeglować po wszystkich morzach i oceanach w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej Polskiego Związku Żeglarskiego.
Jeżeli masz już za sobą żeglarskie szlify, ale nie masz jeszcze doświadczenia żeglugi w warunkach trudnych lub chcesz się sprawdzić, zmierzyć z morskimi przeciwnościami i przeżyć prawdziwą przygodę na Bałtyku, zarezerwuj miejsce na naszym pokładzie!
Górki Zachodnie to przystań jachtowa będąca częścią Gdańska, która ma bezpośrednie połączenie z centrum linią autobusu komunikacji miejskiej. Z założenia Górki Zachodnie mają być centrum polskiego żeglarstwa morskiego i największym w Polsce...
Hel to jedno z najbardziej nietypowych miast w Polsce. Znajduje się na cyplu Mierzei Helskiej, co oznacza, że z prawie każdej strony miasto otacza Morze Bałtyckie. Tak malownicze położenie w znacznym stopniu przyczyniło się do wzrostu popularności...
Kłajpeda to największe miasto portowe na Litwie, które może być doskonałą bazą wypadową do wyprawy na Mierzeję Kurońską i świetnym punktem żeglarskiego rejsu. Miejscowość od lat już przyciąga turystów i żeglarzy nie tylko swoimi krajobrazem...
WC pokładowe - Wygodna laminowana kabina WC z prysznicem. • Prysznic - Dokładna ilość znajduje się w opisie jachtu. • Wyposażona kuchnia - Kuchnia na jachcie posiada niezbędne wyposażenie do przygotowywania posiłków. • Apteczka - Wyposażenie zgodne z normą UE. • Ogrzewanie - Możliwość sterowania temperaturą pod pokładem. • Wyposażenie nawigacyjne - Niezbędne wyposażenie do prawidłowego nawigowania podczas rejsu.
Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego, polskojęzycznego sternika.
S/y Bara - Bara to oceaniczny, stalowy jacht typu Bruceo ASL z 2004 roku, zarejestrowany pod numerem POL 9669. Bara - Bara ma nieco ponad 15 metrów długości i na swoim pokładzie może pomieścić aż 12 załogantów. Jachty Bruceo, projektowane przez Juliusza Strawińskiego oraz Bruce'a Robertsa są cenione za ich wysoką dzielność w trudnych warunkach. Jacht posiada Orzeczenie o Zdolności Żeglugowej PZŻ obowiązujące w „Rejonie 4”- czyli żegludze oceanicznej, przy sile wiatru bez ograniczeń, fali bez ograniczeń. Parametry hydrodynamiczne kadłuba jak: położenie środka wyporu, wzdłużny rozkład wyporności, kąt wejścia wodnicy konstrukcyjnej ustalono z założeniem, że jacht będzie optymalny hydrodynamicznie w warunkach silnych wiatrów. Wysoka wolna burta i wyraźnie pełnotiwe nawisy w połączeniu ze skupieniem mas w pobliżu środka ciężkości jachtu, zagwarantować mają suchą i szybką żeglugę na fali.
Wyposażenie s/y Bara - Bara i parametry techniczne:
DANE TECHNICZNE: Długość: 15 m Szerokość: 4,04 m Zanurzenie: 2,35 m Waga: 18 t Wysokość masztów: grot 15 m, bezan 11 m, Gatunek stali: stal EH36 kadłubowa, grubość blachy: 4-12 mm Powierzchnia ożaglowania: 80 m² Współczynnik balastowy R = 0,298 Zbiorniki na wodę: 800 l., na paliwo 550 l
WYPOSAŻENIE RATOWNICZE Tratwa ratunkowa SOLAS B - PACK Radiopława EPIRB z GPS PLB dla kapitanów s/y Bara Bara Komplet pirotechniki na akweny pełnomorskie i oceaniczne Kamizelki ratunkowe SOLAS Asekuracyjne pasy pneumatyczne 3* Gaśnica ABC + koc + toporek
SILNIK i STER: Silnik Krab 60 KM, prędkość: marszowa: 6 węzłów; maks. 8 węzłów Ster: hydrauliczny układ sterowania Przekładnia: Przekładnia mechaniczna, ślimakowa w oleju, zamocowana bezpośrednio na przedłużeniu trzonu sterowego
NAWIGACJA Transponder AIS Raymarine A650 Ploter map Raymarine A77, mapy navionics gold Laptop z C-mapami + papier Sekstant, radiostacja VHF z DSC Simrad RD 68 Ręczna VHF, Midland Pacific Sonar SeaScout Forward Horizontally Underwater Radar Navtex
POKŁAD Winda kotwiczna elektryczna. 1200 W. Łańcuch 10. 100 m. Ponton parsuna - nowy na 5 osób + silnik 2suw Mariner 3,5 KM
ŻAGLE: Wszystkie żagle jachtu posiadają możliwość rolowania. Oprócz nich na wyposażeniu znajdują się klasyczne sztaksle, zapinane na odrębnym sztagu.
Hotel: Jacht, w swoim przytulnym wnętrzu posiada 12 koi z fartuchami sztormowymi, które zapewniają bezpieczeństwo podczas płynięcia w trudniejszych warunkach.Z możliwością redukcji do 10, lub do 8 (koje składane). Na jachcie znajduje się kingston, z możliwością korzystania z prysznica. Przestronny kambuz z lodówką i zamrażalką, 2-palnikową kuchenką i piekarnikiem, mocowaną na kardanie. Ogrzewanie WEBASTO, ciepła woda 2 zejściówki i dwa kokpity (nawigacyjny i hotelowy). Ponadto zapewniamy poduszki z poszewkami, prześcieradła i koce.
Co zabrać?
Podczas rejsu kluczową rolę odgrywają warunki pogodowe. Należy zabrać ze sobą odzież odpowiednią podczas zimnych i chłodnych dni. Konieczne jest spakowanie swetra lub polaru i ciepłej bluzy oraz długich spodni. Niezbędna będzie też kurtka przeciwdeszczowa lub sztormiak i spodnie przeciwdeszczowe. Zabieramy ze sobą kalosze, buty trekkingowe, zimową czapkę, rękawiczki, bieliznę termiczną i osobistą, a także dres, ręcznik, klapki pod prysznic i przybory toaletowe. Poza tym, pakujemy to, co uprzyjemni naszą żeglugę i wiąże się z preferowanym sposobem spędzania czasu. Pasjonaci fotografii i osoby robiące zdjęcia powinny pamiętać o aparacie. Dobrą decyzją będzie wzięcie latarki, śpiwora, kubka termicznego i termosu oraz apteczki i obcej waluty. Konieczne jest także posiadanie odpowiednich dokumentów, czyli dowodu osobistego lub pasportu oraz Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także patentów i książeczek żeglarskich i indywidualne ubezpieczenie KL i NNW. Niedobrym pomysłem będzie spakowanie się w walizkę, która zajmuje na pokładzie zbyt dużo miejsca. Zabieramy też oczywiście telefon komórkowy, który powinien zawierać dane kontaktowe do najbliższych oraz mieć włączony roaming.
Zakwaterowanie i wyżywienie
Nasze zakwaterowanie to dwuosobowe kajuty. Żeglujemy wygodnym, dobrze wyposażonym, ogrzewanym jachtem pełnomorskim z dostępem do ciepłej wody. Zaopatrujemy się na miejscu. Przygotowujemy także posiłki na pokładzie lub stołujemy się w restauracjach.
Koszty
Składamy się na kasę jachtową, z której pokrywamy wydatki związane z paliwem, opłatami portowymi i prowiantem. Składka wynosi 150 zł od osoby. Do kosztów należy także wliczyć opłatę obowiązkowego ubezpieczenia KL i NNW w wysokości ok. 50 zł od osoby.
Zasady panujące na rejsie
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy na niełatwym akwenie, co oznacza, że czeka nas wymagająca żegluga w trudnych warunkach. Pracujemy w grupie, pełnimy wachty i pozostajemy pod opieką kapitana. Mierzymy się z wymagającym żywiołem morskim, dlatego polegamy na sobie i wyrabiamy w sobie odpowiednie żeglarskie umiejętności oraz zachowania na jachcie. Trasa rejsu jest uzależniona od warunków atmosferycznych. Nasza wyprawa jest przeznaczona dla osób, które posiadają żeglarskie doświadczenie.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 613 zł
od 520 zł
od 741 zł
od 494 zł