Bałtyk - Rejs szkoleniowy

Trasa:
Kołobrzeg
Ikona
Bornholm
Ikona
Kołobrzeg
Typ rejsu:
IkonaSzkoleniowy
Ikona
Zdjęcie z rejsu żeglarskiego
Zdjęcie z rejsu żeglarskiego
Ikona
Firma zarejestrowana w Polsce
Ikona
Polskojęzyczny sternik
Ikona
Bezpieczny dla początkujących
Ikona
Elastyczne zasady anulowania

Intensywny trening żeglarski na Bałtyku

Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.

Krótkie i jednocześnie intensywne rejsy szkoleniowe po Bałtyku to idealna okazja na zdobycie stażu przez przyszłych kapitanów, czy skipperów, którym brakuje doświadczenia w żegludze w silniejszym wietrze. Nauczymy się streować na fali, sprawdzać reakcję organizmu na przechył oraz poszerzymy wiedzę z zakresu nawigacji, astronawigacji, meteorologii. To wszystko w atmosferze klasycznych wartości żeglarskich – wzajemnej obstawy stanowisk manewrowych, wspólnych wyjść pod maszt czy pracy przy sztakslach.

Program treningu podczas rejsu:

  • Praca na mapie – nawigacja klasyczna w praktyce. Dewiacja, deklinacja, dryf, poprawka na prąd… Przed nami intensywna praca z mapami, locjami, pomocami nautycznymi i przyrządami nawigacyjnymi.
  • Użycie namiernika – wyznaczanie pozycji obserwowanej z dwóch namiarów.
  • Wprowadzenie do nawigacji meteorologicznej – analiza map synoptycznych i tras przemieszczania się frontów oraz niżów. Udowodnimy, że meteorologia to nie tylko ściągnięte z Internetu pliki GRIB, ale potężna i nieodłączna gałąź nautyki. Czyli sztuka przewidywania i planowania.
  • Ćwiczenia z MPZZM, czyli jak żeglować bezpiecznie i nie do prowadzić do zderzenia. Wokół założonych tras przebiegają liczne autostrady statków, TSS, popularnie zwane rutami. Będzie to okazja do przypomnienia prawideł wymijania MPZZM. Nie jest bowiem prawdą, że pod żaglem zawsze mamy pierwszeństwo.
  • Rozpoznawanie świateł nawigacji terestrycznej. Czy jako oficer wciąż nie czytasz świateł pław i świateł brzegowych? Pokażemy prosty sposób na odróżnienie światła long-flashing od światła occulting. Poznamy proste sposoby na określenie rodzaju, okresu, czyli charakterystyki światła, które chciałbyś zobaczyć na mapie.
Plan rejsu
Mapa rejsu
Uaktywnij
Atrakcje
Jacht
Opis szczegółów rejsu
Proces rezerwacji

Poznaj atrakcje, miejsca i zabytki które zwiedzisz podczas rejsu na trasie Kołobrzeg - Bornholm - Kołobrzeg

Zwiedzanie
Dania  Bornholm
Bornholm
Dania
Bornholm to duńska wyspa położona na Morzu Bałtyckim, która jest niezwykle popularnym celem wakacyjnym w północnej Europ...
Powietrze: 7-16 °C
Woda: 10 °C
Zwiedzanie
rejsomat.pl
Kołobrzeg
Polska
Polskie miasto Kołobrzeg, położone nad Morzem Bałtyckim uznawane jest za jedno z ważniejszych miejsc uzdrowiskowych nad...
Powietrze: 6-16 °C
Woda: 9 °C
Zwiedzanie
rejsomat.pl
Christianso
Dania
Christiansø to wyspa w Danii, wchodząca w skład archipelagu Ertholmene i jest największą z wysp archipelagu. Poza Christ...
Powietrze: 7-16 °C
Woda: 10 °C

*Pogoda jest prognozowana na podstawie danych historycznych dla planowanego okresu pobytu: 30.05 - 02.06.2019

S/y Bara - Bara : s/y Bara Bara (rocznik 2004)

Bruceo-Bara-Bara-Rejsy-Navigare.jpg
Jacht-Bara-Bara-Navigare-Rejsy-Morskie.jpg
Październikówka-2017-1.jpg
Październikówka-2017-5.jpg
rejsy-morskie-Bałtyk-listopadówka-2016-52.jpg
Rejsy-morskie-grecja-bara-bara-navigare.jpg
Bruceo-Bara-Bara-Rejsy-Navigare.jpg
Jacht-Bara-Bara-Navigare-Rejsy-Morskie.jpg
Październikówka-2017-1.jpg
Październikówka-2017-5.jpg
rejsy-morskie-Bałtyk-listopadówka-2016-52.jpg
Rejsy-morskie-grecja-bara-bara-navigare.jpg
Udogodnienia

WC pokładowe - Wygodna laminowana kabina WC z prysznicem.   •   Prysznic - Dokładna ilość znajduje się w opisie jachtu.   •   Wyposażona kuchnia - Kuchnia na jachcie posiada niezbędne wyposażenie do przygotowywania posiłków.   •   Apteczka - Wyposażenie zgodne z normą UE.   •   Ogrzewanie - Możliwość sterowania temperaturą pod pokładem.   •   Wyposażenie nawigacyjne - Niezbędne wyposażenie do prawidłowego nawigowania podczas rejsu.

Opis jachtu

Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego, polskojęzycznego sternika.


S/y Bara - Bara to oceaniczny, stalowy jacht typu Bruceo ASL z 2004 roku, zarejestrowany pod numerem POL 9669. Bara - Bara ma nieco ponad 15 metrów długości i na swoim pokładzie może pomieścić aż 12 załogantów. Jachty Bruceo, projektowane przez Juliusza Strawińskiego oraz Bruce'a Robertsa są cenione za ich wysoką dzielność w trudnych warunkach. Jacht posiada Orzeczenie o Zdolności Żeglugowej PZŻ obowiązujące w „Rejonie 4”- czyli żegludze oceanicznej, przy sile wiatru bez ograniczeń, fali bez ograniczeń. Parametry hydrodynamiczne kadłuba jak: położenie środka wyporu, wzdłużny rozkład wyporności, kąt wejścia wodnicy konstrukcyjnej ustalono z założeniem, że jacht będzie optymalny hydrodynamicznie w warunkach silnych wiatrów. Wysoka wolna burta i wyraźnie pełnotiwe nawisy w połączeniu ze skupieniem mas w pobliżu środka ciężkości jachtu, zagwarantować mają suchą i szybką żeglugę na fali.

Wyposażenie s/y Bara - Bara i parametry techniczne:

DANE TECHNICZNE: Długość: 15 m Szerokość: 4,04 m Zanurzenie: 2,35 m Waga: 18 t Wysokość masztów: grot 15 m, bezan 11 m, Gatunek stali: stal EH36 kadłubowa, grubość blachy: 4-12 mm Powierzchnia ożaglowania: 80 m² Współczynnik balastowy R = 0,298 Zbiorniki na wodę: 800 l., na paliwo 550 l

WYPOSAŻENIE RATOWNICZE Tratwa ratunkowa SOLAS B - PACK Radiopława EPIRB z GPS PLB dla kapitanów s/y Bara Bara Komplet pirotechniki na akweny pełnomorskie i oceaniczne Kamizelki ratunkowe SOLAS Asekuracyjne pasy pneumatyczne 3* Gaśnica ABC + koc + toporek

SILNIK i STER: Silnik Krab 60 KM, prędkość: marszowa: 6 węzłów; maks. 8 węzłów Ster: hydrauliczny układ sterowania Przekładnia: Przekładnia mechaniczna, ślimakowa w oleju, zamocowana bezpośrednio na przedłużeniu trzonu sterowego

NAWIGACJA Transponder AIS Raymarine A650 Ploter map Raymarine A77, mapy navionics gold Laptop z C-mapami + papier Sekstant, radiostacja VHF z DSC Simrad RD 68 Ręczna VHF, Midland Pacific Sonar SeaScout Forward Horizontally Underwater Radar Navtex

POKŁAD Winda kotwiczna elektryczna. 1200 W. Łańcuch 10. 100 m. Ponton parsuna - nowy na 5 osób + silnik 2suw Mariner 3,5 KM

ŻAGLE: Wszystkie żagle jachtu posiadają możliwość rolowania. Oprócz nich na wyposażeniu znajdują się klasyczne sztaksle, zapinane na odrębnym sztagu.

Hotel: Jacht, w swoim przytulnym wnętrzu posiada 12 koi z fartuchami sztormowymi, które zapewniają bezpieczeństwo podczas płynięcia w trudniejszych warunkach.Z możliwością redukcji do 10, lub do 8 (koje składane). Na jachcie znajduje się kingston, z możliwością korzystania z prysznica. Przestronny kambuz z lodówką i zamrażalką, 2-palnikową kuchenką i piekarnikiem, mocowaną na kardanie. Ogrzewanie WEBASTO, ciepła woda 2 zejściówki i dwa kokpity (nawigacyjny i hotelowy). Ponadto zapewniamy poduszki z poszewkami, prześcieradła i koce.

Parametry

  • Długość: 49ft / 14.9m
  • Szerokość: 13ft / 4m
  • Wodnica: -ft / 0m
  • Ożaglownie: 0 m2
  • Wyporność: 0 tony
  • Balast: 0 tony
  • Silnik: -
  • Produkcja od: -
  • Produkcja do: -
  • Projektant: Juliusza Strawiński Bruce Roberts
  • Producent: S/y Bara - Bara

Trasa rejsu


Realizacja trasy będzie zależna od warunków pogodowych na Bałtyku. O jej wyborze decyduje kapitan na podstawie oceny sytuacji pogodowej. Możliwe do zrealizowania trasy: Kołobrzeg – Bornholm – Kołobrzeg. Kołobrzeg – Christianso – Kołobrzeg. Kołobrzeg – porty polskiego wybrzeża – Kołobrzeg Kołobrzeg – Rugia (Sassnitz, Lohme) – Kołobrzeg Kołobrzeg – Ruden – Zatoka Greifswaldzka - Kołobrzeg.

Zasady panujące na rejsie


Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy na niełatwym akwenie, co oznacza, że czeka nas wymagająca żegluga w trudnych warunkach. Pracujemy w grupie, pełnimy wachty i pozostajemy pod opieką kapitana. Mierzymy się z wymagającym żywiołem morskim, dlatego polegamy na sobie i wyrabiamy w sobie odpowiednie żeglarskie umiejętności oraz zachowania na jachcie. Nasza wyprawa jest przeznaczona dla osób, które posiadają żeglarskie doświadczenie.

Co zabrać?


Podczas rejsu kluczową rolę odgrywają warunki pogodowe. Należy zabrać ze sobą odzież odpowiednią podczas zimnych i chłodnych dni. Konieczne jest spakowanie swetra lub polaru i ciepłej bluzy oraz długich spodni. Niezbędna będzie też kurtka przeciwdeszczowa lub sztormiak i spodnie przeciwdeszczowe. Zabieramy ze sobą kalosze, buty trekkingowe, zimową czapkę, rękawiczki, bieliznę termiczną i osobistą, a także dres, ręcznik, klapki pod prysznic i przybory toaletowe. Poza tym, pakujemy to, co uprzyjemni naszą żeglugę i wiąże się z preferowanym sposobem spędzania czasu. Dobrą decyzją będzie wzięcie latarki, śpiwora, kubka termicznego i termosu oraz apteczki i obcej waluty. Konieczne jest także posiadanie odpowiednich dokumentów, czyli dowodu osobistego lub paszportu oraz Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także patentów i książeczek żeglarskich i indywidualne ubezpieczenie KL i NNW. Niedobrym pomysłem będzie spakowanie się w walizkę, która zajmuje na pokładzie zbyt dużo miejsca. Zabieramy też oczywiście telefon komórkowy, który powinien zawierać dane kontaktowe do najbliższych oraz mieć włączony roaming.

Zakwaterowanie


Nasze zakwaterowanie to dwuosobowe kajuty. Żeglujemy wygodnym, dobrze wyposażonym, ogrzewanym jachtem pełnomorskim z dostępem do ciepłej wody.

Wyżywienie


Zaopatrujemy się na miejscu. Przygotowujemy posiłki na pokładzie.

Koszty


Składamy się na kasę jachtową, z której pokrywamy wydatki związane z paliwem, opłatami portowymi i prowiantem. Składka wynosi 150 zł od osoby. Do kosztów należy także wliczyć opłatę obowiązkowego ubezpieczenia KL i NNW w wysokości ok. 50 zł od osoby.

Twoje bezpieczeństwo i satysfakcja jest zawsze priorytetem.

Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.

Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.

Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:

Rezerwacja w Rejsomacie
Złożenie rezerwacji zajmuje 45 sek.
Przetwarzanie i weryfikacja
Proces ten trwa 15-45 minut.
Akceptacja i kontakt
Kontakt nastąpi do 24h.


Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.


Gwarancja 100% satysfakcji i zawsze elastyczne zasady anulowania rezerwacji.

Załoga Rejsomat.pl
Cena 950 zł zawiera:
  • Opiekę skippera.Doświadczony i wykwalifikowany skipper.
  • Zakwaterowanie na jachcie.Jacht jest do dyspozycji załogi przez cały czas trwania rejsu.
  • Podatek VAT.Naliczany standardowo według regulacji prawnych.
  • Opinia PZŻ z rejsu.Po rejsie otrzymasz opinię potwierdzającą Twój staż morski.
Składka burtowa 150 zł obejmuje:
  • Paliwo do jachtu.Opłaty związane z zakupem paliwa na całą trasę rejsu.
  • Opłaty portowe.Zezwalające na postoje w marinach.
  • Wyżywienie na jachcie.Załoga przygotowuje sama posiłki na jachcie lub jada w restauracjach.
Cena nie zawiera:
  • Ubezpieczenie NNW.Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków.
  • Ubezpieczenie KL.Ubezpieczenie kosztów leczenia.
  • Transport.Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu oraz/lub droga powrotna. Sprawdź...
  • Internet Wi-Fi.Zapewniamy stały dostęp do internetu na pokładzie.
  • Opłata klimatyczna.Miejscowa opłata związana z pobytem w miejscowościach turystycznych.
  • Sprzątanie jachtu.Po zakończonym rejsie, przygotowanie do przyjęcia następnej załogi.
  • Transfer z lotniska.Transfer z lub na lotnisko w przypadku transportu lotniczego.
  • Kaucja.Sprawdź w szczegółach rejsu czy jest wymagana.
Cena łączna:
1100
Cena rejsu: 950 zł
IkonaOpłaty dodatkowe: 150 zł
(150 PLN)
..lub zadaj pytanie
Podobne oferty
Rejs z Hiszpanii na Baleary
Hiszpania - Rejs turystyczno-szkoleniowy 8 dni
Malaga - Almeria - Kartagena - Alic...
Jacht: Hanse 455
  /  
Rocznik: 2018
osoba już od
1740 zł

od 604 zł

  • 22/05 - 30/05/19
    6/8
    2013od1740
Rejs wzdłuż wybrzeża Europy
Hiszpania - Rejs turystyczno-szkoleniowy 10 dni
Saint-Nazaire - La Coruna - Porto -...
Jacht: Hanse 455
  /  
Rocznik: 2018
osoba już od
1840 zł

od 1429 zł
od 1160 zł

  • 06/05 - 16/05/19
    6/8
    2138od1840
Rejs One Way: z Norwegii do Danii
Morze Północne - Rejs turystyczno-szkoleniowy 7 dni
Bergen - Stavanger - Lysebotn - Ege...
Jacht: Bavaria Cruiser 37
  /  
Rocznik: 2015
osoba już od
2138 zł

od 1065 zł

  • 11/08 - 18/08/19
    6/8
    2672od2138
Wczesną wiosną na Morze Bałtyckie
Last minute
Bałtyk - Rejs turystyczno-szkoleniowy 7 dni
Amsterdam - Cuxhaven - Kilonia - Sz...
Jacht: Bavaria Cruiser 37
  /  
Rocznik: 2015
osoba już od
2770 zł

od 788 zł

  • 27/04 - 04/05/20
    6/8
    3383od2770
Cyklady południowe - 11 dniowy rejs
Grecja - Rejs wakacyjny 11 dni
Ateny - Kythnos - Sifnos - Ios - Sa...
Jacht czarterowy: Oceanis 43 lub podobny
osoba już od
2880 zł

od 560 zł

  • 14/09 - 25/09/19
    8/8
    3470od2880
Rejs katamaranem po Seszelach
Katamaran - Rejs wakacyjny 9 dni
Mahe - La Digue - Marianne - Cocos...
Jacht czarterowy: Lagoon 400 lub podobny
osoba już od
5941 zł

od 4494 zł

  • 11/02 - 20/02/20
    8/8
    7177od5941
  • 26/03 - 04/04/20
    8/8
    7177od5941

Dlaczego warto wybrać Rejsomat.pl?

korzyści największa baza ofert
Największa oferta w Polsce
korzyści tylko sprawdzeni organizatorzy
Tylko sprawdzeni organizatorzy
Każdy rejs może zostać anulowany za pełnym zwrotem w ciągu 24 godzin od chwili zakupu. Sprawdź zasady anulowania.
Elastyczne zasady anulowania
korzyści najniższa cena
Prezentujemy pełną ceną w PLN
korzyści kompleksowa oferta
Bezpieczny dla początkujących
korzyści profesjonalny skipper
Tylko profesjonalni polskojęzyczni sternicy
351Ofert rejsów
48 234Mil morskich w ofercie
27 069Połączeń lotniczych
559Atrakcji turystycznych
2 569Wolnych koi