Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Najczęściej kiedy myślimy o Norwegii, oczyma wyobraźni widzimy efektowne, malownicze fiordy z majestatycznymi górami niemal pionowo wcinającymi się w taflę wody oraz urokliwymi miasteczkami z typowo skandynawską architekturą. Przynajmniej kawałek tego imponującego krajobrazu chcemy pokazać na naszym żeglarskim rejsie.
Nasza żeglarska eskapada to prawdziwa morska wyprawa z autentyczną atmosferą jachtowej żeglugi, podczas której czeka na nas mnóstwo przygód, niezapomnianych wrażeń, ale także zmagania się z żywiołem i podziwiania nadmorskich krajobrazów, które największy efekt wywierają właśnie z pokładu jachtu.
Uczestnicy rejsu tworzą załogę, która wspólnie wykonuje prace na jachcie, pełni wachty, sprawdza się w trudnych, morskich warunkach. Razem przeżywamy żeglarskie przygody i doświadczamy wyjątkowych, morskich wrażeń. Przyjdzie nam żeglować w jednym z najpiękniejszych miejsc na ziemi, którego widoki i atrakcje skutecznie urozmaicą wyprawę.
Żeglowanie i sprawdzanie się w trudnych warunkach morskich sprawi, że nabierzemy nowych umiejętności i wyrobimy w sobie odpowiednie zachowania na pokładzie. Dzięki wyprawie będziemy mogli kształtować i hartować nasz charakter oraz nabrać kolejnych, żeglarskich szlifów. Rejs ma charakter szkoleniowo-stażowy. Na cały czas żeglarskiej ekspedycji pozostajemy pod opieką doświadczonego i wykwalifikowanego kapitana, który prowadzi rejs.
Będziemy żeglować pełnomorskim, wygodnym jachtem, na którym mamy dostęp do ogrzewania i ciepłej wody. Naszym jachtem możemy przemierzać wszystkie morza i oceany w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej wydane przez Polski Związek Żeglarski.
Wyprawa ma na celu pokazanie chociaż w części zniewalającego piękna głęboko wcinających się w ląd fiordowych zatok. Dlatego żeglujemy w stronę Hardangerfjord, który jest tak naprawdę grupą fiordów. Przyjdzie nam podziwiać zniewalające i zróżnicowane widoki z ich najbardziej spektakularnymi wodospadami, skałą Trolltunga, czy lodowcem Folgefonna. Z pewnością zachwyci nas słynny wodospad Vøringsfossen wpadający do doliny Måbødalen. Rejs kończy się w stolicy Norwegii, czyli w Oslo.
Żeglarska, wymagająca wyprawach po norweskich fiordach to szansa na przeżycie niezapomnianej przygody, zmierzenie się z trudami morskich rejsów i rozwinięcie własnych umiejętności. Jeżeli chcesz poczuć autentyczną atmosferę żeglugi i stać się częścią zgranej załogi, którą łączy jedna pasja, zarezerwuj miejsce na naszym pokładzie.
Bergen to norweskie miasto znajdujące się w regionie okręgu administracyjnego Hordaland. Miasto mieści się w bardzo interesującym położeniu, czyli na styku Morza Północnego i Norweskiego. Z tego też względu często określane jest mianem „bramy...
Haugesund to portowe miasteczko w Norwegii, które dla swojego kraju i całego skandynawskiego świata ma ogromne znaczenie historyczne. To tutaj mieli siedzibę najwięksi królowie wikingów. W tym także miejscu doszło do symbolicznego i dosłownego...
Jondal to norweskie miasto znajdujące się w okręgu administracyjnym Hordaland. Wyjątkowość tego miasteczka i jego gminy polega na doskonałym położeniu. Jondal znajduje się w niewielkiej odległości od fiordu, który jest dostępny dla przybywających...
Stavanger to miasto portowe w Norwegii znajdujące się na jej południowo-zachodnim wybrzeżu. Największym atutem miasteczka jest jego położenie, które czyni z niego doskonałą bazę po okolicznych atrakcjach, miejscowościach i wspaniałym fiordzie.Stavanger...
Mandal to najbardziej wysunięte na południe miasto portowe w Norwegii. Miejsce to jest wręcz idealnym punktem żeglarskiego rejsu nie tylko ze względu na atrakcje kierowane do pasjonatów morskich wypraw, ale też także z uwagi na swoją piękną...
Fiordy to nieodłączna, niezwykle imponująca część norweskiego krajobrazu. Najpopularniejszy z nich to Lysefjorden. Znajduje się w południowo-zachodniej części kraju, a jego nazwa oznacza „jasny fiord”.Lysenfjorden robi ogromne wrażenie na...
Fiordy to nieodłączna, niezwykle imponująca część norweskiego krajobrazu. Najpopularniejszy z nich to Lysefjorden. Znajduje się w południowo-zachodniej części kraju, a jego nazwa oznacza „jasny fiord”.Lysenfjorden robi ogromne wrażenie na...
Fiordy to nieodłączna, niezwykle imponująca część norweskiego krajobrazu. Najpopularniejszy z nich to Lysefjorden. Znajduje się w południowo-zachodniej części kraju, a jego nazwa oznacza „jasny fiord”.Lysenfjorden robi ogromne wrażenie na...
Oslo to stolica Norwegii i jedno z najpopularniejszych miast na świecie, które może się poszczycić się bardzo szybkim rozwojem gospodarczym i społecznym. Oslo stanowi prawdziwe centrum kulturalne Norwegii i od lat przyciąga turystów swoimi licznymi...
WC pokładowe - Wygodna laminowana kabina WC z prysznicem. • Prysznic - Dokładna ilość znajduje się w opisie jachtu. • Wyposażona kuchnia - Kuchnia na jachcie posiada niezbędne wyposażenie do przygotowywania posiłków. • Apteczka - Wyposażenie zgodne z normą UE. • Ogrzewanie - Możliwość sterowania temperaturą pod pokładem. • Wyposażenie nawigacyjne - Niezbędne wyposażenie do prawidłowego nawigowania podczas rejsu.
Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego, polskojęzycznego sternika.
S/y Bara - Bara to oceaniczny, stalowy jacht typu Bruceo ASL z 2004 roku, zarejestrowany pod numerem POL 9669. Bara - Bara ma nieco ponad 15 metrów długości i na swoim pokładzie może pomieścić aż 12 załogantów. Jachty Bruceo, projektowane przez Juliusza Strawińskiego oraz Bruce'a Robertsa są cenione za ich wysoką dzielność w trudnych warunkach. Jacht posiada Orzeczenie o Zdolności Żeglugowej PZŻ obowiązujące w „Rejonie 4”- czyli żegludze oceanicznej, przy sile wiatru bez ograniczeń, fali bez ograniczeń. Parametry hydrodynamiczne kadłuba jak: położenie środka wyporu, wzdłużny rozkład wyporności, kąt wejścia wodnicy konstrukcyjnej ustalono z założeniem, że jacht będzie optymalny hydrodynamicznie w warunkach silnych wiatrów. Wysoka wolna burta i wyraźnie pełnotiwe nawisy w połączeniu ze skupieniem mas w pobliżu środka ciężkości jachtu, zagwarantować mają suchą i szybką żeglugę na fali.
Wyposażenie s/y Bara - Bara i parametry techniczne:
DANE TECHNICZNE: Długość: 15 m Szerokość: 4,04 m Zanurzenie: 2,35 m Waga: 18 t Wysokość masztów: grot 15 m, bezan 11 m, Gatunek stali: stal EH36 kadłubowa, grubość blachy: 4-12 mm Powierzchnia ożaglowania: 80 m² Współczynnik balastowy R = 0,298 Zbiorniki na wodę: 800 l., na paliwo 550 l
WYPOSAŻENIE RATOWNICZE Tratwa ratunkowa SOLAS B - PACK Radiopława EPIRB z GPS PLB dla kapitanów s/y Bara Bara Komplet pirotechniki na akweny pełnomorskie i oceaniczne Kamizelki ratunkowe SOLAS Asekuracyjne pasy pneumatyczne 3* Gaśnica ABC + koc + toporek
SILNIK i STER: Silnik Krab 60 KM, prędkość: marszowa: 6 węzłów; maks. 8 węzłów Ster: hydrauliczny układ sterowania Przekładnia: Przekładnia mechaniczna, ślimakowa w oleju, zamocowana bezpośrednio na przedłużeniu trzonu sterowego
NAWIGACJA Transponder AIS Raymarine A650 Ploter map Raymarine A77, mapy navionics gold Laptop z C-mapami + papier Sekstant, radiostacja VHF z DSC Simrad RD 68 Ręczna VHF, Midland Pacific Sonar SeaScout Forward Horizontally Underwater Radar Navtex
POKŁAD Winda kotwiczna elektryczna. 1200 W. Łańcuch 10. 100 m. Ponton parsuna - nowy na 5 osób + silnik 2suw Mariner 3,5 KM
ŻAGLE: Wszystkie żagle jachtu posiadają możliwość rolowania. Oprócz nich na wyposażeniu znajdują się klasyczne sztaksle, zapinane na odrębnym sztagu.
Hotel: Jacht, w swoim przytulnym wnętrzu posiada 12 koi z fartuchami sztormowymi, które zapewniają bezpieczeństwo podczas płynięcia w trudniejszych warunkach.Z możliwością redukcji do 10, lub do 8 (koje składane). Na jachcie znajduje się kingston, z możliwością korzystania z prysznica. Przestronny kambuz z lodówką i zamrażalką, 2-palnikową kuchenką i piekarnikiem, mocowaną na kardanie. Ogrzewanie WEBASTO, ciepła woda 2 zejściówki i dwa kokpity (nawigacyjny i hotelowy). Ponadto zapewniamy poduszki z poszewkami, prześcieradła i koce.
Co zabrać?
Podczas rejsu kluczową rolę odgrywają warunki pogodowe. Należy zabrać ze sobą odzież odpowiednią podczas zimnych i chłodnych dni. Konieczne jest spakowanie swetra lub polaru i ciepłej bluzy oraz długich spodni. Niezbędna będzie też kurtka przeciwdeszczowa lub sztormiak i spodnie przeciwdeszczowe. Zabieramy ze sobą kalosze, buty trekkingowe, zimową czapkę, rękawiczki, bieliznę termiczną i osobistą, a także dres, ręcznik, klapki pod prysznic i przybory toaletowe. Poza tym, pakujemy to, co uprzyjemni naszą żeglugę i wiąże się z preferowanym sposobem spędzania czasu. Pasjonaci fotografii i osoby robiące zdjęcia powinny pamiętać o aparacie. Dobrą decyzją będzie wzięcie latarki, śpiwora, kubka termicznego i termosu oraz apteczki i obcej waluty. Konieczne jest także posiadanie odpowiednich dokumentów, czyli dowodu osobistego lub pasportu oraz Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także patentów i książeczek żeglarskich i indywidualne ubezpieczenie KL i NNW. Niedobrym pomysłem będzie spakowanie się w walizkę, która zajmuje na pokładzie zbyt dużo miejsca. Zabieramy też oczywiście telefon komórkowy, który powinien zawierać dane kontaktowe do najbliższych oraz mieć włączony roaming.
Zakwaterowanie i wyżywienie
Nasze zakwaterowanie to dwuosobowe kajuty. Żeglujemy wygodnym, dobrze wyposażonym, ogrzewanym jachtem pełnomorskim z dostępem do ciepłej wody. Zaopatrujemy się na miejscu. Przygotowujemy także posiłki na pokładzie lub stołujemy się w restauracjach.
Koszty
Składamy się na kasę jachtową, z której pokrywamy wydatki związane z paliwem, opłatami portowymi i prowiantem. Składka wynosi 350 zł od osoby. Do kosztów należy także wliczyć opłatę obowiązkowego ubezpieczenia KL i NNW w wysokości ok. 50 zł od osoby.
Zasady panujące na rejsie
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy na niełatwym akwenie, co oznacza, że czeka nas wymagająca żegluga w trudnych warunkach. Pracujemy w grupie, pełnimy wachty i pozostajemy pod opieką kapitana. Mierzymy się z wymagającym żywiołem morskim, dlatego polegamy na sobie i wyrabiamy w sobie odpowiednie żeglarskie umiejętności oraz zachowania na jachcie. Trasa rejsu jest uzależniona od warunków atmosferycznych. Nasza wyprawa jest przeznaczona dla osób, które posiadają żeglarskie doświadczenie.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 613 zł
od 520 zł
od 741 zł
od 494 zł