Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Żeglarskie rejsy to oprócz samej pasjonującej żeglugi i możliwości odbycia niezapomnianej wyprawy także szansa na poznanie niesamowitych zjawisk zachodzących w naturze i spotkanie z najpiękniejszymi miejscami niezapomnianych krajobrazów oraz wyjątkowych kultur i tradycji.
Podczas żeglugi tworzymy załogę, czyli zgraną grupę osób, które łączy tam sama pasja, ciekawość świata i chęć podjęcia żeglarskich wyzwań. Razem uczestniczymy w pokładowych pracach, wspólnie przeżywamy morskie przygody, doświadczamy niezapomnianych wrażeń podczas rejsu. Poznajemy się nawzajem i mamy szansą na prawdziwą integrację. Naszą wyprawą kieruje doświadczony i wykwalifikowany kapitan.
Rozwijamy żeglarską pasję, doskonalimy umiejętności prowadzenia i obsługi jachtu, a także kształtujemy odpowiednie zachowania na pokładzie. Konfrontujemy się z trudnymi warunkami morskimi, a tym samym hartujemy swój charakter. Nabieramy też żeglarskiej pewności i morskich szlifów. Zmagamy się z wyjątkowym żywiołem, który uczy nas pokory.
Żeglujemy pełnomorskim, wygodnym jachtem, którym można przemierzać wszystkie morza i oceany, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej Polskiego Związku Żeglarskiego. Na pokładzie mamy także dostęp do ciepłej wody i ogrzewania.
Odwiedzamy jedno z najbardziej wyjątkowych miejsc na mapie żeglarskiej Norwegii. Rozpoczynamy i kończymy rejs w tym samym miejscu, czyli w malowniczym Tromso ulokowanym na kilku wyspach połączonych mostami. Naszym celem jest eksploracja archipelagu Lofotów oraz wypatrywanie niesamowitego zjawiska przyrodniczego, jakim jest zorza polarna. Pożeglujemy także w stronę pełnych kontrastów wysp Vesterålen, na których zielone tereny i białe plaże zderzają się ze skalistymi szczytami imponująco dominującymi w tym krajobrazie. W pewnym momencie jacht traktujemy jak bazę wypadową i udajemy się w pieszą wyprawę w poszukiwaniu zorzy polarnej, czyli wyjątkowego zjawiska od lat budzącego fascynację, strach i podziw zarówno wśród naukowców, jak i tutejszych mieszkańców. Mnóstwo wierzeń i mitologicznych podań obrosło już wokół zorzy polarnej. My przypominamy, że jest to zjawisko świetlne, które powstaje na skutek zderzenia się wpadających w ziemskie pole magnetyczne, naładowanych cząstek pochodzących ze słońca, z molekułami gazów atmosferycznych. Zorzę polarną mamy nadzieję podziwiać podczas naszego żeglarskiego rejsu.
Poznawanie odległych krain fascynującego świata północnej Europy w połączeniu z pasjonującym, żeglarskim rejsem to doskonały sposób na doskonałą, pełną morskich emocji i atrakcji wyprawę. Zmierzymy się z trudnymi warunkami żeglarskimi i rozwiniemy umiejętności prowadzenia jachtu. Jeżeli uważasz, że taka wyprawa będzie odpowiedzią na twoje oczekiwania, nie czekaj i zarezerwuj miejsce na naszym pokładzie!
Tromsø to miasto znajdująca się w dalekiej, północnej części Norwegii. Położenie za kołem polarnym wcale nie powoduje wyjątkowej surowości klimatu, który jest łagodzony prądem zatokowym. Dlatego też Tromsø jest miastem będącym popularnym celem turystycznym i żeglarskim. Jedną z największych, naturalnych atrakcji jest tutaj możliwość obserwowania zorzy polarnej. To niesamowite zjawisko nie jest proste do uchwycenia, ale większe szanse na jego zaistnieje panują w okresie od końca maja do końca lipca. Chłodny klimat miasta wpływa nie tylko na życie mieszkańców, ale też na tutejszą kulturę. Miasto jest popularnym miejscem startowym ekspedycji polarnych, dzięki czemu zyskało miano „Wrót do Arktyki”. Polarne motywy widoczne są w miejscowych restauracjach, w których skosztujemy dań opartych na składnikach pochodzących prosto z Arktyki. W Tromsø znajduje się również Muzeum Polarnictwa, w którym dowiemy się o historii wypraw polarnych i sposobach polowań na zwierzęta Arktyki . Przybywających tu turystów i żeglarzy z pewnością zachwyci także otoczenie miasta, które może stać się terenem pasjonujących wycieczek, spływów kajakowych, wypraw wędkarskich itd. Tromsø to także miejsce interesujących wydarzeń i imprez, takich jak festiwale muzyczne, Maraton Słońca o Północy Tromsø, Półmaraton Nocy Polarnej, czy festiwal piwa i filmowy. Smakosze chmielowego trunku będą zachwyceni możliwością zwiedzenia najbardziej wysuniętego na północ kraju browaru Ølbryggeri.
Lofoty to archipelag 4 dużych wysp: Austvågøy, Vestvågøy, Flakstadøy, Moskenesøyi i mniejszych wysepek, które znajdują się na Morzu Norweskim w północno-zachodniej części Norwegii. Charakteryzują się górzystym ukształtowaniem powierzchni, urozmaiconą linią brzegową i zaskakująco łagodnym klimatem. Mimo że wyspy są położone za kołem podbiegunowym, silny wpływ ma tutaj prąd zatokowy, który w znaczący sposób łagodzi surowy klimat północny. Główną osadą archipelagu jest Svolvær na wyspie Austvågøy, jednak nie powinniśmy się tu spodziewać miejskiej metropolii. Wszystkie miasteczka to tak naprawdę niewielkie miejscowości położone u podnóża gór, najczęściej nad samym morzem. Szeroko praktykowaną gałęzią gospodarki jest rybołówstwo, a w dzisiejszych czasach także turystyka. Trudno dziwić się żeglarzom i wczasowiczom, którzy właśnie ten malowniczy rejon wybierają za miejsce swojego wypoczynku. Oprócz zniewalających krajobrazów czekają nas tutaj piaszczyste plaże, które w trakcie sezonu stają się także popularnym kąpieliskami. Najbardziej spektakularne wrażenie robią wysokie szczyty górskie, które niczym pionowe ściany wpadają wprost do morza. W ich cieniu toczy się spokojne życie mieszkańców niewielkich, rybackich osad. Lofoty znane są także jako ważny punkt połowu dorsza, którego imponujące okazy suszą się na tradycyjnych stelażach – możemy się na nie natknąć w niemal każdej tutejszej miejscowości. Tradycja odgrywa na Lofotach nierzadko ważną funkcję, dlatego część obszary archipelagów jest objęta ochroną mającą na celu utrzymanie dawnych sposobów budownictwa i tworzenia drewnianych konstrukcji architektonicznych. Wśród miejscowych atrakcji warto wymienić liczne szlaki górskie, kajakarstwo, rejsy w poszukiwaniu wielorybów, wypoczynek na prawdziwie rajskich plażach oraz podziwianie wspaniałych widoków np. na okolice miasteczka Reine, czy kosztowanie wyjątkowej, lokalnej kuchni.
WC pokładowe - Wygodna laminowana kabina WC z prysznicem. • Prysznic - Dokładna ilość znajduje się w opisie jachtu. • Wyposażona kuchnia - Kuchnia na jachcie posiada niezbędne wyposażenie do przygotowywania posiłków. • Apteczka - Wyposażenie zgodne z normą UE. • Ogrzewanie - Możliwość sterowania temperaturą pod pokładem. • Wyposażenie nawigacyjne - Niezbędne wyposażenie do prawidłowego nawigowania podczas rejsu.
Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego, polskojęzycznego sternika.
S/y Bara - Bara to oceaniczny, stalowy jacht typu Bruceo ASL z 2004 roku, zarejestrowany pod numerem POL 9669. Bara - Bara ma nieco ponad 15 metrów długości i na swoim pokładzie może pomieścić aż 12 załogantów. Jachty Bruceo, projektowane przez Juliusza Strawińskiego oraz Bruce'a Robertsa są cenione za ich wysoką dzielność w trudnych warunkach. Jacht posiada Orzeczenie o Zdolności Żeglugowej PZŻ obowiązujące w „Rejonie 4”- czyli żegludze oceanicznej, przy sile wiatru bez ograniczeń, fali bez ograniczeń. Parametry hydrodynamiczne kadłuba jak: położenie środka wyporu, wzdłużny rozkład wyporności, kąt wejścia wodnicy konstrukcyjnej ustalono z założeniem, że jacht będzie optymalny hydrodynamicznie w warunkach silnych wiatrów. Wysoka wolna burta i wyraźnie pełnotiwe nawisy w połączeniu ze skupieniem mas w pobliżu środka ciężkości jachtu, zagwarantować mają suchą i szybką żeglugę na fali.
Wyposażenie s/y Bara - Bara i parametry techniczne:
DANE TECHNICZNE: Długość: 15 m Szerokość: 4,04 m Zanurzenie: 2,35 m Waga: 18 t Wysokość masztów: grot 15 m, bezan 11 m, Gatunek stali: stal EH36 kadłubowa, grubość blachy: 4-12 mm Powierzchnia ożaglowania: 80 m² Współczynnik balastowy R = 0,298 Zbiorniki na wodę: 800 l., na paliwo 550 l
WYPOSAŻENIE RATOWNICZE Tratwa ratunkowa SOLAS B - PACK Radiopława EPIRB z GPS PLB dla kapitanów s/y Bara Bara Komplet pirotechniki na akweny pełnomorskie i oceaniczne Kamizelki ratunkowe SOLAS Asekuracyjne pasy pneumatyczne 3* Gaśnica ABC + koc + toporek
SILNIK i STER: Silnik Krab 60 KM, prędkość: marszowa: 6 węzłów; maks. 8 węzłów Ster: hydrauliczny układ sterowania Przekładnia: Przekładnia mechaniczna, ślimakowa w oleju, zamocowana bezpośrednio na przedłużeniu trzonu sterowego
NAWIGACJA Transponder AIS Raymarine A650 Ploter map Raymarine A77, mapy navionics gold Laptop z C-mapami + papier Sekstant, radiostacja VHF z DSC Simrad RD 68 Ręczna VHF, Midland Pacific Sonar SeaScout Forward Horizontally Underwater Radar Navtex
POKŁAD Winda kotwiczna elektryczna. 1200 W. Łańcuch 10. 100 m. Ponton parsuna - nowy na 5 osób + silnik 2suw Mariner 3,5 KM
ŻAGLE: Wszystkie żagle jachtu posiadają możliwość rolowania. Oprócz nich na wyposażeniu znajdują się klasyczne sztaksle, zapinane na odrębnym sztagu.
Hotel: Jacht, w swoim przytulnym wnętrzu posiada 12 koi z fartuchami sztormowymi, które zapewniają bezpieczeństwo podczas płynięcia w trudniejszych warunkach.Z możliwością redukcji do 10, lub do 8 (koje składane). Na jachcie znajduje się kingston, z możliwością korzystania z prysznica. Przestronny kambuz z lodówką i zamrażalką, 2-palnikową kuchenką i piekarnikiem, mocowaną na kardanie. Ogrzewanie WEBASTO, ciepła woda 2 zejściówki i dwa kokpity (nawigacyjny i hotelowy). Ponadto zapewniamy poduszki z poszewkami, prześcieradła i koce.
Co zabrać?
Podczas rejsu kluczową rolę odgrywają warunki pogodowe. Należy zabrać ze sobą odzież odpowiednią podczas zimnych i chłodnych dni. Konieczne jest spakowanie swetra lub polaru i ciepłej bluzy oraz długich spodni. Niezbędna będzie też kurtka przeciwdeszczowa lub sztormiak i spodnie przeciwdeszczowe. Zabieramy ze sobą kalosze, buty trekkingowe, zimową czapkę, rękawiczki, bieliznę termiczną i osobistą, a także dres, ręcznik, klapki pod prysznic i przybory toaletowe. Poza tym, pakujemy to, co uprzyjemni naszą żeglugę i wiąże się z preferowanym sposobem spędzania czasu. Pasjonaci fotografii i osoby robiące zdjęcia powinny pamiętać o aparacie. Dobrą decyzją będzie wzięcie latarki, śpiwora, kubka termicznego i termosu oraz apteczki i obcej waluty. Konieczne jest także posiadanie odpowiednich dokumentów, czyli dowodu osobistego lub pasportu oraz Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także patentów i książeczek żeglarskich i indywidualne ubezpieczenie KL i NNW. Niedobrym pomysłem będzie spakowanie się w walizkę, która zajmuje na pokładzie zbyt dużo miejsca. Zabieramy też oczywiście telefon komórkowy, który powinien zawierać dane kontaktowe do najbliższych oraz mieć włączony roaming.
Zakwaterowanie i wyżywienie
Nasze zakwaterowanie to dwuosobowe kajuty. Żeglujemy wygodnym, dobrze wyposażonym, ogrzewanym jachtem pełnomorskim z dostępem do ciepłej wody. Zaopatrujemy się na miejscu. Przygotowujemy także posiłki na pokładzie lub stołujemy się w restauracjach.
Koszty
Składamy się na kasę jachtową, z której pokrywamy wydatki związane z paliwem, opłatami portowymi i prowiantem. Składka wynosi 300 zł od osoby. Do kosztów należy także wliczyć opłatę obowiązkowego ubezpieczenia KL i NNW w wysokości ok. 50 zł od osoby.
Zasady panujące na rejsie
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy na niełatwym akwenie, co oznacza, że czeka nas wymagająca żegluga w trudnych warunkach. Pracujemy w grupie, pełnimy wachty i pozostajemy pod opieką kapitana. Mierzymy się z wymagającym żywiołem morskim, dlatego polegamy na sobie i wyrabiamy w sobie odpowiednie żeglarskie umiejętności oraz zachowania na jachcie. Trasa rejsu jest uzależniona od warunków atmosferycznych. Nasza wyprawa jest przeznaczona dla osób, które posiadają żeglarskie doświadczenie.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł