Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Żeglarstwo to wspaniała pasja, której prawdziwie i w pełni doświadczamy na trudniejszych i bardziej nieprzewidywalnych akwenach. Takimi akwenami są Morze Bałtyckie, Morze Północne i Morze Norweskie, które nie tylko zapewnią nam żeglarską przygodę, ale też pozwolą na odpowiednie szkolenie i poczucie autentycznej atmosfery wyprawy w stylu wilka morskiego.
Rejsy żeglarskie to kształtowanie i hartowanie charakteru. Przebywamy na jachcie, pełnimy wachty, pracujemy przy żaglach. Uczymy się dostosowywać do zmieniających się warunków wiatrowych, poznajemy akwen. Wyprawa ma charakter stażowo-szkoleniowy.
Tworzymy załogę, która wspólnie wykonuje pokładowe prace i przeżywa wszystkie morskie przygody, które czekają nas podczas rejsu. Razem spędzamy czas na jachcie, a tym samym poznajemy się lepiej i zarażamy żeglarską pasją. Doskonalimy też pracę w zespole i odpowiednie zachowania na pokładzie. Wszyscy załoganci pozostają pod opieką doświadczonego i wykwalifikowanego kapitana.
Żeglujemy jachtem, którym można przemierzać wszystkie morza i oceany w każdych warunkach, także tych najtrudniejszych, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej Polskiego Związku Żeglarskiego. Pełnomorska jednostka, którą przemierzamy czekające na nas morze zapewnia przy tym wygodę oraz dostęp do ciepłej wody i ogrzewania.
Nasza wyprawa przebiega przez miejsca będące przedmiotem fascynacji wielu żeglarzy. Poznajemy je od najlepszej strony, bo od morza. Z lądu nigdy nie przyjdzie nam zobaczyć tak imponujących widoków, jakie czekają nas z pokładu jachtu.
Tym razem przyjdzie nam doświadczyć zniewalającego piękna norweskich fiordów. Wybieramy intrygujący, idealny do odbywania żeglarskich przygód Oslofjorden. Czeka nas jednak droga przez kapryśne cieśniny Kattegat i Skagerrak, w których silny wiatr potrafi czasem zatrzymać żeglarzy w porcie. Minutą ciszy uczcimy i oddamy honor załodze s/y Janosik, czyli jednostce, która zatonęła w niewyjaśnionych okolicznościach w cieśninie Skagerrak. Zwieńczeniem niełatwej trasy będzie wspaniały, zróżnicowany Oslofjorden, który w czerwcu rozświetlają przez niemal całą dobę białe noce. Na końcu czeka nas Oslo z fiordowym wybrzeżem, które zaintryguje nas swoimi zatokami i wysepkami. Imponująca stolica Norwegii jest prawdziwym centrum kulturalnym i towarzyskim. Punktem naszej wyprawy będzie tutejszy półwysep Bygdøy z jego licznymi muzeami, takimi jak Muzeum Kon-Tiki, które upamiętnia podróż Thora Heyerdahla oraz Muzeum Statku Fram.
Jeżeli prawdziwa, morska wyprawa w atmosferze autentycznego żeglarskiego rejsu, który jest wyzwaniem, przyjemnością i niezapomnianą przygodą brzmi dla ciebie zachęcająco, nie czekaj i jeszcze dziś zarezerwuj miejsce na naszym pokładzie.
Oslo to stolica Norwegii i jedno z najpopularniejszych miast na świecie, które może się poszczycić się bardzo szybkim rozwojem gospodarczym i społecznym. Oslo stanowi prawdziwe centrum kulturalne Norwegii i od lat przyciąga turystów swoimi licznymi atrakcjami. W stolicy Norwegii szczególnie dobrze poczują się miłośnicy sztuki i kultury wysokiej. W mieście znajduje się mnóstwo muzeów, w których można zobaczyć największe dzieła artystyczne od dawnych epok do współczesności. Z pewnością najbardziej interesującą propozycją będzie odwiedzenie Muzeum Muncha, które zostało poświęcone najsłynniejszemu, norweskiemu artyście Edwardowi Munchowi. To tutaj znajduje się większość jego prac na czele ze słynnym „Krzykiem”, które malarz przepisał właśnie swojemu ukochanemu miastu. Oslo to także popularne miejsce wśród wielbicieli opery i baletu. Wspaniałe spektakle na deskach Opery Narodowej od lat porywają koneserów. Na uwagę zasługuje również sam budynek gmachu, który jest marmurową, nowoczesną konstrukcją sprawiającą wrażenie wyłaniającej się z morza. Na tych, którzy spragnieni są przede wszystkim spektakularnych widoków na panoramę miasta, czeka skocznia narciarska Holmekollen. Popularnym celem turystycznym jest pałac królewski Slottet, w którym urzęduje król Harald V. Dodatkową ciekawostką jest fakt, iż Norwegowie są bardzo dumni ze swojego historycznego dziedzictwa, co zaowocowało powstaniem muzeum, w którym prezentowane są łodzie wikingów. Wizyta w Oslo to również świetna okazja na skosztowanie niezwykle oryginalnej kuchni. Tutejsze restauracje słyną z nietypowych połączeń, stosowania tradycyjnych rozwiązań i nowatorskich metod w przygotowywaniu dań. Warto więc udać się do dzielnicy Grünerløkka, w której znajduje się największa ilość tego typu lokali oraz na rynek Mathallen.
Göteborg to drugie po stolicy, największe miasto w Szwecji. Jest położone na wybrzeżu, nad cieśniną Kattegat. Miejsce to jest bardzo ważnym centrum kulturalnym i oświatowym. Miasto słynie ze swoich zabytków, muzeów, nowoczesnej architektury i wybornej, regionalnej kuchni. Już od początków swojego istnienia Göteborg wyróżniał się szybkim rozwojem, a w późniejszym czasie dużymi osiągnięciami w dziedzinie przemysłu. Dziś miasto stanowi szczególne połączenie tradycji z nowoczesności. Wciąż jeszcze możemy podziwiać najstarszy obiekt, czyli dawny arsenał, siedzibę parlamentu i miejsce koronacji – Kronhuset, w którym dziś sprzedawane są luksusowe towary. Göteborg kojarzy się także z jedną z najpiękniejszych i pierwszych w Szwecji synagog, tradycyjnym, bogato zdobionym Göteborg oraz muzeami. Miasto oferuje swoim mieszkańcom i zwiedzającym możliwość podziwiania wystaw sztuki nowoczesnej, ale też tej dawnej, której relikty skandynawskie i największych światowych mistrzów znajdują się w Muzeum Sztuki. Oczywiście w Göteborgu czekają nas również niezapomniane atrakcje w postaci największego w Skandynawii parku rozrywki Liseberg oraz Centrum Nauki „Universum”. Amatorzy fotografii w poszukiwaniu najlepszych widoków na panoramę miasta powinni udać się na spacer wzdłuż południowego brzegu Göta älv. Smakosze z pewnością zainteresują lokalnym przysmakami, do których należą mięsne klopsiki oraz oczywiście ryby i owoce morza, których najlepiej spróbować na targu rybnym Feskekörka. Dla tych, którzy uwielbiają spacery najbardziej reprezentatywnymi ulicami miast, polecamy wyprawę po Kungsportsavenyn z mnóstwem świetnych sklepów, restauracji i kawiarni.
Kopenhaga to słynna na całym świecie stolica Danii, która imponuje swoimi zabytkami, portem, widokami i cenami. Chociaż to ostatnie nie powinno nas zniechęcać, ani szokować. Stolica rządzi się swoimi prawami, na które nie tylko składają się drogie atrakcje, ale też spokojny, zachwycający Europejczyków styl życia oraz oryginalna, wciąż fascynująca kultura. Przede wszystkim Kopenhaga to raj dla żeglarzy. Znajduje się tutaj przepiękny, efektowny Port Nyhavn, który należy do jednych z najbardziej kolorowych na świecie. Jest to także bardzo reprezentatywna część miasta i jego symbol, który widnieje na większość miejscowych pocztówek. Kolorowe fasady budynków, imponujący kanał, którego woda wpada prosto do morza oraz długa historia, której ciekawostka mówi o tym, że właśnie tutaj mieszkał Hans Christian Andersen. Warto Kopenhagę poznawać podczas spacerów. Po drodze będziemy natrafiać na mieszkańców przemierzających stolicę najczęściej na rowerach, a za każdym rogiem napotkamy urokliwą kawiarnię lub restaurację. Dobrym sposobem na większe zabezpieczenie swojego budżetu jest wybieranie lokali oferujących popularną chińszczyznę, która jednak ma niewiele wspólnego z lokalnymi przysmakami. Popularnym celem zwiedzających jest deptak Strøget idealny do zakupienia pamiątek oraz plac Radhuspladsen z zabytkowym ratuszem. Kopenhaga to również miasto zamków i katedr, które będą prawdziwym rajem dla miłośników historii i architektury. Szczególnie polecamy jeden z najpiękniejszych, czyli bajkowy zamek Rosenborg.
Świnoujście to najdalej wysunięte na północny zachód miasto w Polsce. Znajduje się w województwie zachodniopomorskim i pozostaje zarówno portem, kąpieliskiem, jak i uzdrowiskiem, a co za tym idzie jednym z najpopularniejszych miast turystycznych w Polsce. Strategiczne położenie miasta i pełniona przez nie ważna funkcja portowa sprawiła, że Świnoujście przez lata było umacniane, a wokół jego obszaru piętrzyły się fortyfikacje skutecznie odstraszające potencjalnych najeźdźców. Dopiero wycofanie się wojsk radzieckich i koniec zimnej wojny zakończyły długą, militarną historię tego i miejsca i dziś zabytkowe obiekty wojskowe pozostają interesującymi reliktami wartymi zwiedzania i podziwiania. W mieście zachowały się również dawne kamienice, wille i stocznia, a także zabytkowy Park Zdrojowy. Miejscowe Muzeum Rybołówstwa Morskiego na Placu Rybaka to również historyczny obiekt, który dawniej był ratuszem datowanym na 1805 rok. W krajobrazie Świnoujścia ważnym elementem jest także pochodząca z połowy XIX wieku latarnia morska. Nadmorskie miasto ma także wiele do zaoferowania turystom zainteresowanym przede wszystkim wypoczynkiem. Na urlopowiczów i żeglarzy czekają długie, piaszczyste plaże, a na zwolenników aktywnych form spędzania czasu liczne trasy rowerowe, spacerowe i doskonałe warunki do uprawiania sportów wodnych. Uczestników naszych żeglarskich rejsów z pewnością zainteresuje również długa, uzdrowiskowa tradycja miasta. Większość tutejszych obiektów hotelowych oferuje pełne pakiety pielęgnacyjne, a dodatkowy atut w postaci kojącej atmosfery i powietrza nadmorskiej miejscowości sprzyja tego rodzaju rekreacji.
WC pokładowe - Wygodna laminowana kabina WC z prysznicem. • Prysznic - Dokładna ilość znajduje się w opisie jachtu. • Wyposażona kuchnia - Kuchnia na jachcie posiada niezbędne wyposażenie do przygotowywania posiłków. • Apteczka - Wyposażenie zgodne z normą UE. • Ogrzewanie - Możliwość sterowania temperaturą pod pokładem. • Wyposażenie nawigacyjne - Niezbędne wyposażenie do prawidłowego nawigowania podczas rejsu.
Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego, polskojęzycznego sternika.
S/y Bara - Bara to oceaniczny, stalowy jacht typu Bruceo ASL z 2004 roku, zarejestrowany pod numerem POL 9669. Bara - Bara ma nieco ponad 15 metrów długości i na swoim pokładzie może pomieścić aż 12 załogantów. Jachty Bruceo, projektowane przez Juliusza Strawińskiego oraz Bruce'a Robertsa są cenione za ich wysoką dzielność w trudnych warunkach. Jacht posiada Orzeczenie o Zdolności Żeglugowej PZŻ obowiązujące w „Rejonie 4”- czyli żegludze oceanicznej, przy sile wiatru bez ograniczeń, fali bez ograniczeń. Parametry hydrodynamiczne kadłuba jak: położenie środka wyporu, wzdłużny rozkład wyporności, kąt wejścia wodnicy konstrukcyjnej ustalono z założeniem, że jacht będzie optymalny hydrodynamicznie w warunkach silnych wiatrów. Wysoka wolna burta i wyraźnie pełnotiwe nawisy w połączeniu ze skupieniem mas w pobliżu środka ciężkości jachtu, zagwarantować mają suchą i szybką żeglugę na fali.
Wyposażenie s/y Bara - Bara i parametry techniczne:
DANE TECHNICZNE: Długość: 15 m Szerokość: 4,04 m Zanurzenie: 2,35 m Waga: 18 t Wysokość masztów: grot 15 m, bezan 11 m, Gatunek stali: stal EH36 kadłubowa, grubość blachy: 4-12 mm Powierzchnia ożaglowania: 80 m² Współczynnik balastowy R = 0,298 Zbiorniki na wodę: 800 l., na paliwo 550 l
WYPOSAŻENIE RATOWNICZE Tratwa ratunkowa SOLAS B - PACK Radiopława EPIRB z GPS PLB dla kapitanów s/y Bara Bara Komplet pirotechniki na akweny pełnomorskie i oceaniczne Kamizelki ratunkowe SOLAS Asekuracyjne pasy pneumatyczne 3* Gaśnica ABC + koc + toporek
SILNIK i STER: Silnik Krab 60 KM, prędkość: marszowa: 6 węzłów; maks. 8 węzłów Ster: hydrauliczny układ sterowania Przekładnia: Przekładnia mechaniczna, ślimakowa w oleju, zamocowana bezpośrednio na przedłużeniu trzonu sterowego
NAWIGACJA Transponder AIS Raymarine A650 Ploter map Raymarine A77, mapy navionics gold Laptop z C-mapami + papier Sekstant, radiostacja VHF z DSC Simrad RD 68 Ręczna VHF, Midland Pacific Sonar SeaScout Forward Horizontally Underwater Radar Navtex
POKŁAD Winda kotwiczna elektryczna. 1200 W. Łańcuch 10. 100 m. Ponton parsuna - nowy na 5 osób + silnik 2suw Mariner 3,5 KM
ŻAGLE: Wszystkie żagle jachtu posiadają możliwość rolowania. Oprócz nich na wyposażeniu znajdują się klasyczne sztaksle, zapinane na odrębnym sztagu.
Hotel: Jacht, w swoim przytulnym wnętrzu posiada 12 koi z fartuchami sztormowymi, które zapewniają bezpieczeństwo podczas płynięcia w trudniejszych warunkach.Z możliwością redukcji do 10, lub do 8 (koje składane). Na jachcie znajduje się kingston, z możliwością korzystania z prysznica. Przestronny kambuz z lodówką i zamrażalką, 2-palnikową kuchenką i piekarnikiem, mocowaną na kardanie. Ogrzewanie WEBASTO, ciepła woda 2 zejściówki i dwa kokpity (nawigacyjny i hotelowy). Ponadto zapewniamy poduszki z poszewkami, prześcieradła i koce.
Co zabrać?
Podczas rejsu kluczową rolę odgrywają warunki pogodowe. Należy zabrać ze sobą odzież odpowiednią podczas zimnych i chłodnych dni. Konieczne jest spakowanie swetra lub polaru i ciepłej bluzy oraz długich spodni. Niezbędna będzie też kurtka przeciwdeszczowa lub sztormiak i spodnie przeciwdeszczowe. Zabieramy ze sobą kalosze, buty trekkingowe, zimową czapkę, rękawiczki, bieliznę termiczną i osobistą, a także dres, ręcznik, klapki pod prysznic i przybory toaletowe. Poza tym, pakujemy to, co uprzyjemni naszą żeglugę i wiąże się z preferowanym sposobem spędzania czasu. Pasjonaci fotografii i osoby robiące zdjęcia powinny pamiętać o aparacie. Dobrą decyzją będzie wzięcie latarki, śpiwora, kubka termicznego i termosu oraz apteczki i obcej waluty. Konieczne jest także posiadanie odpowiednich dokumentów, czyli dowodu osobistego lub pasportu oraz Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także patentów i książeczek żeglarskich i indywidualne ubezpieczenie KL i NNW. Niedobrym pomysłem będzie spakowanie się w walizkę, która zajmuje na pokładzie zbyt dużo miejsca. Zabieramy też oczywiście telefon komórkowy, który powinien zawierać dane kontaktowe do najbliższych oraz mieć włączony roaming.
Zakwaterowanie i wyżywienie
Nasze zakwaterowanie to dwuosobowe kajuty. Żeglujemy wygodnym, dobrze wyposażonym, ogrzewanym jachtem pełnomorskim z dostępem do ciepłej wody. Zaopatrujemy się na miejscu. Przygotowujemy także posiłki na pokładzie lub stołujemy się w restauracjach.
Koszty
Składamy się na kasę jachtową, z której pokrywamy wydatki związane z paliwem, opłatami portowymi i prowiantem. Składka wynosi 350 zł od osoby. Do kosztów należy także wliczyć opłatę obowiązkowego ubezpieczenia KL i NNW w wysokości ok. 50 zł od osoby.
Zasady panujące na rejsie
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy na niełatwym akwenie, co oznacza, że czeka nas wymagająca żegluga w trudnych warunkach. Pracujemy w grupie, pełnimy wachty i pozostajemy pod opieką kapitana. Mierzymy się z wymagającym żywiołem morskim, dlatego polegamy na sobie i wyrabiamy w sobie odpowiednie żeglarskie umiejętności oraz zachowania na jachcie. Trasa rejsu jest uzależniona od warunków atmosferycznych. Nasza wyprawa jest przeznaczona dla osób, które posiadają żeglarskie doświadczenie.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł