Wyspy Zielonego Przylądka...
Sao Vincente to Wyspa Zielonego Przylądka należąca do archipelagu Wysp Zawietrznych, w Państwie Republiki Zielonego Przy...
Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Przygotowaliśmy propozycję rejsu po najmniej odkrytym archipelagu świata. Cabo Verde czyli Wyspy Zielonego Przylądka to rejon wolny od huraganów, w którym żeglowanie jest prawdziwą przyjemnością. Pływamy po Oceanie Atlantyckim, zwiedzając Republikę Zielonego Przylądka. Rejs ma charakter turystyczno - stażowy, istnieje możliwość zdobycia doświadczenia na wodach pływowych. Rejs zaczyna i kończy się w marinie Mindelo na wyspie Sao Vincente
Wyspy Zielonego Przylądka leżą w Republice Zielonego Przylądka. Dokładniej mówiąc jest to państwo wyspiarskie na Oceanie Atlantyckim. Wyspy leżą na zachód od granicy kontynentu Afryki i obecnie jest członkiem Unii Afrykańskiej. Wyspy należą do archipelagu składającego się z 10 głównych wysp i 16 mniejszych wysepek. Podzielone są one na dwie grupy - wyspy zawietrzne, położone na północy archipelagu i podwietrzne, na południu. Do pierwszej grupy należą wyspy: Santo Antão, São Vicente, Santa Luzia, São Nicolau, Sal i Boa Vista, a do grupy południowej: Maio, Santiago, Fogo i Brava.
Krajobraz wysp jest górzysty. Na jednej z nich znajduje się najwyższy szczyt będący aktywnym wulkanem, w wysokości 2829 m n.p.m zwanym Picolo do Fogo. Wszystkie duże wyspy są zamieszkane, poza wyspą Santa Luzia. Jak mówi legenda wyspy są dziełem Boga. Kiedy Bóg tworzył z gliny człowieka, resztki strząsnął nad wodą oceanu. Te kilkanaście rozsypanych drobin na Oceanie Atlantyckim stworzyło archipelag Wysp Zielonego Przylądka. Grecy natomiast uznawali wyspy za miejsce spoczynku cnotliwych mężów. To na wyspach mieli zaznać wiecznego spokoju i nieśmiertelności. Wyspy były symbolem idylli, bez trosk i zmartwień.Główną gałęzią gospodarki wysp zielonego przylądka jest rolnictwo. Uprawia się tu kukurydzę, ziemniaki, maniok, groch, orzechy kokosowe, trzcinę cukrową, banany i daktyle. Ze względu na trudne warunki klimatyczne na wyspach i małą ilość wody, uprawy są dość utrudnione. Dużą rolę odgrywa rybołówstwo, chociaż ze względu na mały rozwój technologiczny połowów, nie jest w pełni wykorzystywany połów ryb. Na eksport pozyskiwana jest także sól morska. Występują tu także bazalt, kaolin i gips, najczęściej stosowane do budowy domów i do przemysłu budowlanego.
Turystyka skupia się głównie na wyspach Sal, Boa Vista i Sao Vicente. To te miejsca przyciągają piaszczystymi plażami, znakomitymi warunkami do uprawiania sportów wodnych, kuchnią i licznymi miejscami noclegowymi. Stare Miasto Ribeira Grande de Santiago na największej wyspie Santiago zostało wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO i zaliczone do siedmiu cudów byłych kolonii portugalskich. Jest także najstarszą europejską miejscowością subtropikalną. Na wyspy można dostać się dzięki kilku lotniskom ,m.in.: port lotniczy Praia na wyspie Santiago, lotnisko na wyspie Sal czy Sao Vicente. Wyspy wyróżniają się nie tylko wcześniej wspomnianymi białymi dziewiczymi plażami. Miłośników wody do przyjazdu przekonają błękitne wody oraz skarby rafy koralowej. Miłośników natury i wycieczek pieszych - góry, zalesione wąwozy i księżycowe równiny. Do atrakcji wartych uwagi zaliczyć należy: Pedra de Lume, czy Fontona.
Najwięcej atrakcji na wyspie skierowanych jest dla turystów żądnych aktywnego wypoczynku. Wędrówki po górach, nurkowanie wśród wraków, wędkowanie i surfing są tu na porządku dziennym. Ciekawostką jest fakt, że z miasteczka Mindelo pochodzi gwiazda światowej sceny muzycznej – Cesária Évora.
WC pokładowe - Wygodna laminowana kabina WC z prysznicem. • Prysznic - Dokładna ilość znajduje się w opisie jachtu. • Wyposażona kuchnia - Kuchnia na jachcie posiada niezbędne wyposażenie do przygotowywania posiłków. • Apteczka - Wyposażenie zgodne z normą UE. • Wyposażenie nawigacyjne - Niezbędne wyposażenie do prawidłowego nawigowania podczas rejsu. • Autopilot - Autopilot na wyposażeniu jachtu. • Ponton - Ponton wraz z silnikiem do dyspozycji załogi.
Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego, polskojęzycznego sternika.
Jach posiada na pokładzie dwie kajuty dwuosobowe z prywatną łazienką, trzy kajuty dwu osobowe ze wspólną łazienką oraz wydzieloną kajutę kapitana.
Trasa rejsu może ulec zmianie na skutek złych warunków atmosferycznych, problemów technicznych lub niedyspozycji załogi.
Uczestnicy rejsów stanowią pełnoprawną załogę jachtu i podlegają kapitanowi - wykonują powierzone prace związane z prowadzeniem i funkcjonowaniem jachtu. Nie zabieramy w rejs problemów z lądu. Unikamy rozmów na tematy światopoglądowe czy polityczne. Tradycją rejsów jest to, że zwracamy sie do siebie po imieniu. Pogoda ducha, uśmiech i chęć pomocy sobie nawzajem są niezbędne.
Istnieje możliwość uzyskania opini po rejsie potwierdzającej staż morski. Jeśli chciałbyś uzyskać opinię, zabierz ze sobą na rejs wydrukowany formularz PZŻ.
Konieczne jest zabranie dowodu osobistego, a posiadanie paszportu jest mocno zalecane a w przypadku rejsów poza UE niezbędne. Ponadto prosimy zadbać o indywidualne ubezpieczenie kosztów leczenia za granicą (zarówno karty EKUZ, jak i dodatkowe ubezpieczenie). Prawo jazdy również może się przydać. Na żeglowanie w ciepłych rejonach zabieramy ze sobą lekką odzież na słoneczne dni, nakrycie głowy, krem z filtrem, obuwie z jasną i antypoślizgową podeszwą. Bagaż należy spakować w miękką torbę lub plecak bez stelaża - na jachcie nie ma miejsca na przechowywanie twardych walizek.
Żeglujemy wygodnym jachtem jednokadłubowym który posiada niezbędne wyposażenie do przyjemnej i bezpiecznej żeglugi. Jest to duży, wygodny i dobrze utrzymany jacht.
Każdego pierwszego dnia rejsu zakładana jest wspólna kasa okrętowa, z której robione jest zaopatrzenie jachtu. Tradycją rejsów jest gotowanie z lokalnych produktów. Posiłki przygotowujemy we własnym zakresie. Rotacyjnie każda kabina przygotowuje posiłki dla uczestników z produktów zakupionych lokalnie. Możliwość korzystania z restauracji na wyspach.
Łączna cena rejsu składa się z dwóch składowych - ceny rejsu oraz składki burtowej opłacanej na miejscu. Cena rejsu obejmuje udział w rejsie, jacht i usługę kapitana, ponton z silnikiem, klimatyzację, pościel, sprzęt do snurkowania. Składka burtowa zbierana w dniu zaokrętowania zostanie przeznaczona na zakup produktów żywieniowych, paliwo do jachtu, opłaty administracyjne i portowe, końcowe sprzątanie jachtu. Wynosi ona około 175 euro. Skiper jest zwolniony z wpłaty do kasy i pozostaje na utrzymaniu załogi. Cena rejsu nie obejmuje transportu, ubezpieczenia indywidualnego oraz kaucji za jacht.Zgodnie ze zwyczajem w rejsach żeglarskich uczestnicy solidarnie pokrywają wymaganą przez armatora kaucję za jacht na pokrycie m.in ewentualnych strat/zniszczeń w wynajmowanym jachcie. Kaucja wynosi 400 euro za osobę. Gdy przy zwrocie sprzętu nie będzie uwag - kaucja jest zwracana. Kaucja może być wnoszona gotówką lub jako blokada na karcie płatniczej/kredytowej. Opcjonalnie można wykupić ubezpieczenie kaucji która redukuje kaucję za jacht zwykle do 500 euro.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 613 zł
od 520 zł
od 1127 zł
od 820 zł