Hiszpania
Ceuta to hiszpańskie miasto znajdujące się na granicy światów – europejskiego i afrykańskiego. Miejscowość stanowi tzw....
Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Jest to rejs one way, ale jeśli chcesz wydłużyć swój rejs do dwóch tygodni - możesz wydłużyć go z innym odbywającym się przed lub po tym rejsie.
Gibraltar to bardzo wymagający akwen. Czeka na nas przejście przez cieśninę, które nie należy do najłatwiejszych. Przeciwne prądy, wiry, spory ruch statków. Nagrodą jest wypłynięcie na Ocean Atlantycki. Pływanie po otwartych wodach Atlantyku jest prawdziwą przygodą. Adrenalina, delfiny i skoki do wody z pokładu kąpielowego. Po drodze zawiniemy hiszpańskich portów jak Ceuta, Tarifa, Barbate a także na Gibraltar.
Rejs ma charakter wybitnie szkoleniowy. Na akwenie jest wymóg komunikowania się ze strefami VTS oraz ze statkami. Poznajemy obsługę niezbędnych urządzeń, prowadzimy też warsztaty nawigacyjne i szkolenie z żeglowania na pływach.
Wyjście na Atlantyk zrealizujemy przy korzystnej prognozie wiatrowej i dobrej kondycji załogi. W przeciwnym wypadku skoncentrujemy się na żeglowaniu po wschodniej części cieśniny i zwiedzaniu wybrzeża hiszpańskiego, przy aprobacie całej załogi wejście do portu Marokańskiego (wymagane paszporty).
WC pokładowe - Wygodna laminowana kabina WC z prysznicem. • Prysznic - Dokładna ilość znajduje się w opisie jachtu. • Wyposażona kuchnia - Kuchnia na jachcie posiada niezbędne wyposażenie do przygotowywania posiłków. • Dostęp do prądu 230V - Dostęp do prądu 230V na jachcie. • Apteczka - Wyposażenie zgodne z normą UE. • Wyposażenie nawigacyjne - Niezbędne wyposażenie do prawidłowego nawigowania podczas rejsu. • Autopilot - Autopilot na wyposażeniu jachtu.
Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego, polskojęzycznego sternika.
Bavaria 49. Pełen komfort zakwaterowania i radość żeglowania w regularnym przechyle z wiatrem we włosach. Jacht dostojny niczym hotel na wodzie. 5 kabin sypialnych, trzy łazienki z ciepłym prysznicem. Na morzu pod pełnymi żaglami porusza się z prędkością od 6 do 10 węzłów bez specjalnego wysiłku i obciążenia.
BEZPIECZEŃSTWO
Przed rozpoczęciem rejsu załoga musi być świadoma w zakresie stanu wyposażenia ratunkowego i miejsca jego usytuowania, zasztauowania na pokładzie i pod pokładem. W tym celu przed każdym rejsem kapitan, skipper zobowiązany jest przeprowadzić szkolenie z zakresu bezpieczeństwa. Prosimy o potwierdzenie odbytego szkolenia własnoręcznym podpisem w naszym dokumencie wewnętrznym "zeszycie skippera".
Realizacja założonej trasy zależy od korzystnej prognozy wiatrowej i dobrej kondycji załogi.
Rejs o wyższym stopniu trudności. Cieśnina Gibraltarska to wymagający akwen. Każdy z załogantów przez co najmniej dobę będzie wykonywał żeglarskie obowiązki. Przydadzą się podstawowe żeglarskie umiejętności, a w przypadku ich braku świadomość trudów podróży. Głównym celem rejsu jest szkolenie na wodach pływowych, walka z przeciwnymi prądami, opracowywanie taktyki przejść, szkolenie z systemu antykolizyjnego. W rejsie może wziąć udział każdy, w dowolnym wieku i o dowolnym stopniu wtajemniczenia.
Po zakończonym rejsie, załoga pomaga skipperowi przygotować jacht do przyjęcia kolejnej załogi (prace porządkowe na jachcie).
Przede wszystkim postarajcie się spakować w bagaż podręczny o typowych rozmiarach i wadze do 10 kg wg standardu wybranej przez Was linii lotniczej. Szczegóły dotyczące wymiarów znajdziecie na bilecie lub na stronach przewoźnika. Znacząco obniżycie tym samym koszt przelotu. Bagaż rejestrowany jest często dodatkowo płatny, a opłata porównywalna z ceną biletu. Spakowanie się do małej walizki lub żeglarskiego worka ma też wymiar praktyczny - łatwiej rozpakujecie się w jachtowej kabinie. Jeżeli już decydujecie się na bagaż rejestrowy i zamierzacie zabrać ze sobą dobytek swojego życia niechaj to będzie worek żeglarski lub miękka torba a nie sztywna waliza lotnicza na czterech kołach. Na jachcie będzie kłopot z jej przechowaniem.
Na tygodniowy rejs jak najbardziej możliwe i zasadne jest spakowanie się do bagażu podręcznego. Wystarczą Wam dwie kompletne zmiany odzieży i zapas skarpetek. W kabinach sypialnych przygotowaliśmy lekkie kocyki, łatwe do prania i suszenia podczas rejsu. Na chłodne dni i nocne wachty przydadzą się natomiast: sztormiak lub kurtka przeciwdeszczowa, ciepła bielizna, ciepły sweter lub polar, czapka, mały podręczny termos na wachtę, latarka czołówka. Pamiętajmy o priorytetach : dowód osobisty, paszport - o ile trzeba, naładowana bateria telefonu, power bank, roaming, karta ubezpieczenia zdrowotnego za granicą EKUZ. Polecamy zabezpieczyć środki na dwóch kartach - Visa i MasterCard. Konieczne są także wygodne buty na białej, miękkiej podeszwie do poruszania się po pokładzie. Należy unikać butów na czarnej podeszwie - zostawiają one ślady na pokładowym żelkocie. Warto zwrócić uwagę aby podeszwy nie były wyślizgane. Na jachcie zarówno na pokładzie jak i pod nie łatwo utrzymać równowagę.
Naszym jachtem będzie Bavaria 49. Pełen komfort zakwaterowania i radość żeglowania w regularnym przechyle z wiatrem we włosach. Jacht dostojny niczym hotel na wodzie. 5 kabin sypialnych, trzy łazienki z ciepłym prysznicem.
Na naszych rejsach załoga sama decyduje o formie zaprowiantowania i budżecie na ten cel. Służymy pomocą przy planowaniu zakupów. Kapitan zwolniony jest ze składki na zaprowiantowanie, za to pierwszy zasiada do stołu.
Łączna cena za rejs składa się z ceny rejsu oraz wymaganej składki burtowej. W cenie rejsu wliczone jest miejsce na jachcie w kabinie sypialnej (nie kwaterujemy w mesie), ubezpieczenie NNW na czas trwania rejsu, opieka wykwalifikowanego skippera oraz cykl wykładów oraz zajęć praktycznych realizowanych przez skipera. W dniu zaokrętowania pobieramy również składkę burtową która w tym przypadku jest zryczałtowana do kwoty 80 euro za osobę. Ze składki pokrywamy opłaty związane z opłatami administracyjnymi i portowymi, paliwem do jachtu, sprzataniem jachtu po rejsie, pościel, koc i poduszka dla każdego z załogantów oraz korzystanie z sanitariatów i zaplecza socjalnego w odwiedzanych portach. Wyżywienie nie jest wliczone w cenę rejsu i jego forma zostaje do ustalenia z załogą.
Na tym rejsie kaucja nie jest wymagana.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł