Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Żeglarska wyprawa to przede wszystkim niezapomniana przygoda i wspaniałe chwile spędzone na morzu. Nasze rejsy to nie tylko relaksujące, wypoczynkowe wyprawy, ale też nieco bardziej wymagające eskapady po Morzu Egejskim. Tutaj czekają nas emocje związane z bardziej zaawansowaną żeglugą i wakacje spędzone na fascynujących, greckich wodach.
Morze Egejskie to trudniejszy akwen, który charakteryzuje występowaniem wiatru meltemi. Warunki wiatrowe są bardziej nieprzewidywalne i mogą skutecznie urozmaicić żeglarską wyprawę. Dlatego proponujemy tego typu rejs osobom, które pierwsze, żeglarskie szlify mają już za sobą i nie boją się morskich wyzwań.
Żeglujemy przez dwa tygodnie, podczas których znajdzie się czas zarówno na wypoczynek, podziwianie widoków, relaksujące kąpiele i zwiedzanie fascynującego świata starożytnej Grecji, ale też na nieco bardziej intensywną, pracę pokładową i nabieranie żeglarskich umiejętności. Nie umknie nam żadna piękna wyspa, ani zatoka.
Rejs to wspaniała okazja do nabrania żeglarskich szlifów. Wypoczywamy, ale też jesteśmy częścią zgranej załogi, wykonujemy pokładowe prace i chociaż przez chwilę możemy sprawdzić swoje żeglarskie umiejętności. Na wszystkich naszych rejsach jest możliwość uzyskania międzynarodowych certyfikatów żeglarskich ISSA i opinii stażowej.
Pływamy tylko na własnych jachtach posiadających wszelkie niezbędne certyfikaty i atesty oraz zarejestrowanych w Grecji jako jednostki czarterowe, dlatego nasze rejsy odbywają się zawsze. Nasze jachty to komfortowe jednostki z dwuosobowymi kajutami i łazienkami idealne do relaksującej żeglugi.
Kapitanem wyprawy jest doświadczony i wykwalifikowany skiper porozumiewający się w języku polskim i angielskim. Zna on doskonale przemierzany akwen oraz najciekawsze miejsca Grecji, dzięki czemu nie tylko zadba o bezpieczeństwo załogi i jachtu, ale też będzie nam służyć radą w doborze najlepszej, żeglarskiej trasy.
Program rejsu nie jest stały. Punkty trasy uzależnione są od warunków wiatrowych oraz preferencji załogi. Wyprawę rozpoczynamy i kończymy w greckiej stolicy. Ateny przywitają nas mnóstwem starożytnych reliktów – tutaj nawet stacje metra to sale muzealne. Czeka też na nas słynąca z archeologicznych wykopalisk Kea, czy wyspa Mykonos z kosmopolitycznym miastem o tej samej nazwie i słynnymi wiatrakami. Cyklady to także znana na całym świecie Santorini z malowniczym miasteczkiem Oia, które jest prawdopodobnie jednym z najczęściej fotografowanych miejsc na świecie. Archipelag Cyklad zapewni nam mnóstwo możliwości spędzenia urozmaiconego wypoczynku.
Spędzamy czas na jachcie w świetnym towarzystwie. Tworzymy zgraną załogę, która razem się bawi, żegluje, wykonuje pokładowe prace i przeżywa wspólnie niezapomnianą, żeglarską przygodę. Jeżeli chcesz stać się częścią tej niezapomnianej wyprawy, a przy tym zdobyć więcej morskiego doświadczenia i odbyć emocjonujący, pełen wrażeń rejs, nasza oferta kierowana jest właśnie do ciebie!
Dokładną trasę naszego greckiego rejsu ustalamy wspólnie z załogą przed rejsem. Możemy ją dowolnie modyfikować nawet w trakcie wyprawy. Punty programu mogą ulec zmianie w wyniku warunków pogodowych lub preferencji uczestników rejsu. Rozpoczynamy i kończymy rejs w Atenach.
Intensywna żegluga – przemierzamy trasę wietrznych Cyklad, która jest znacznie bardziej wymagająca. Wiatr Meltemi może okazać się dużym, żeglarskim wyzwaniem. Taka wyprawa będzie prawdziwą przygodą na morzu! Oczywiście czekają nas również malownicze widoki i kraina wspaniałych, mitycznym Cyklad, które skutecznie zrekompensują nam wszelkie trudy rejsu.
Przykładowe punkty trasy:
Ważne: Jacht będzie prowadzony przez profesjonalnego sternika.
Bavaria 42 to komfortowy, 10-cio osobowy jacht stawiany na całym świecie za wzór wygody; 13 metrowy, 4-ro kabinowy z salonem, kuchnią oraz dwoma łazienkami z WC i ciepłymi prysznicami jacht Bavaria, zaprojektowany i wyprodukowany w tej prestiżowej, gwarantującej najwyższą jakość niemieckiej stoczni jachtowej. W messie znajduje się również część kuchenna z chłodziarką, dwukomorowym zlewozmywakiem i dwupalnikową kuchenką gazową z piekarnikiem. Wyposażenie kuchenne dla całej załogi obejmuje również sprzęty takie jak: garnki, patelnie, talerze, sztućce, kubki itp. Wydzielona, nawigacyjna część messy obejmuje stolik, siedzenie oraz niezbędny sprzęt oraz mapy. Projektant jachtu zadbał również o wygody takie jak stolik w kokpicie by milej się biesiadowało podczas ciepłych wieczorów, małą platformę na rufie wraz z drabinką, by ułatwić kąpiele morskie. Bezpieczeństwo i wygodę żeglowanie oraz obsługę jachtu dodatkowo ułatwiają takie rozwiązania jak wbudowany silnik Volvo Penta , refowane z kokpitu (przez co wygodniejsze i bezpieczniejsze w obsłudze), żagle- rollfok i rollgrot , osłona od słońca, osłona od bryzgów fal "spryhood", elektryczna winda kotwiczna oraz ponton pneumatyczny z ekologicznym i oszczędnym czterosuwowym silnikiem zaburtowym ułatwiającym dotarcie do brzegu z np. kotwicowiska. Jacht oczywiście posiada niezbędne wyposażenie ratunkowe zapewniające absolutne bezpieczeństwo załogi typu: tratwa ratunkowa, kamizelki, koła ratunkowe, szelki bezpieczeństwa, środki pirotechniczne oraz Chyba najważniejszy w dzisiejszych czasach satelitarny system wzywania pomocy EPIRB , również dla zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa - 2 niezależne urządzenia. Kadłub jachtu Bavaria 42 Cruiser jest długi na 12.99 m. Szerokość jachtu wynosi 3.99 m. Jacht ma 1.80 m zanurzenia. Żagle łodzi Bavaria 42 Cruiser posiadają powierzchnię 93 m2. W zbiorniku paliwa mieści się 210 litrów , a w zbiorniku na wodę 360 litrów.
Co zabrać? Podczas naszego rejsu kluczową rolę odgrywają warunki pogodowe. Należy zabrać ze sobą odzież odpowiednią zarówno podczas dni ciepłych, jak i tych chłodniejszych. Konieczne jest spakowanie swetra i ciepłej bluzy oraz długich spodni. Niezbędna będzie też kurtka przeciwdeszczowa. Dobrym pomysłem jest spakowanie sztormiaka, a przede wszystkim T-shirty, bawełniane koszulki lub z materiałów oddychających, bieliznę, pidżamę lub polar na noc, żeglarskie rękawiczki. Do wygodnego poruszania się po jachcie, należy zabrać ze sobą buty na miękkiej, białej podeszwie oraz buty do wody i pod prysznic a także sandały. Należy mieć na uwadze, że podłoże pod wodą jest najczęściej kamieniste i żwirowe. Ubrania na ciepłą pogodę powinny być jak najbardziej lekkie i przewiewne. Do naszego bagażu obowiązkowo należy także dołączyć krem z wysokim filtrem UV, okulary przeciwsłoneczne także z filtrem UV, ręcznik oraz nakrycie głowy. Poza tym, zabieramy ze sobą to, co uprzyjemni naszą żeglugę i wiąże się z preferowanym sposobem spędzania czasu. Pasjonaci fotografii i osoby robiące zdjęcia powinny pamiętać o aparacie. Nurkowie oraz pasjonaci sportów wodnych mogą zabrać ze sobą niezbędny sprzęt. Dobrą decyzją będzie wzięcie latarki, apteczki i obcej waluty, czyli 150 euro gotówki na tydzień lub karty płatniczej. Przyda się również prawo jazdy do wypożyczalni samochodów, jeżeli przewidujemy tego typu transport. Konieczne jest także posiadanie odpowiednich dokumentów, czyli dowodu osobistego lub pasportu oraz Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także patentów i książeczek żeglarskich (jeżeli takowe posiadamy). Niedobrym pomysłem będzie spakowanie się w walizkę, która zajmuje na pokładzie zbyt dużo miejsca. Wszystko pakujemy do wodoszczelnych worków plastikowych, zabezpieczamy dokumenty i sprzęt elektroniczny. Zabieramy też oczywiście telefon komórkowy, który powinien zawierać dane kontaktowe do najbliższych oraz mieć włączony roaming.
Zakwaterowanie i wyżywienie Członkowie załogi są zakwaterowania w dwuosobowych kajutach na komfortowym jachcie. Posiłki są przygotowywane przez załogę na jachcie lub spożywane w miejscowych restauracjach.
Koszty Według zasady kasy jachtowej składamy się po 100 euro na tydzień. Pieniądze przeznaczane są na wspólne wyżywienie na jachcie, paliwo, wodę, prąd, gaz, postoje w marinie. Skiper nie składa się do kasy jachtu. Kapitan przed rejsem zbiera po 100 Euro od osoby jako kaucje zwrotną na pokrycie ewentualnych szkód powstałych podczas rejsu oraz na rozliczenie końcowe rejsu: paliwo, mariny, woda, gaz, sprzątanie po rejsie.
Zasady panujące na rejsie Przed rejsem ustalamy wachty, które regulują poziom czystości na jachcie i po posiłkach. Zaokrętowanie załogi na jachcie następuje w dniu rozpoczęcia rejsu, czyli w sobotę po godzinie 18. Zwykle wyokrętowanie następuje także w sobotę do godziny 10 rano.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł