Chorwacja
Kukljica jest małą rybacką miejscowością w Chorwacji położoną na południowo-wschodnim brzegu wyspy Uglijan. Niewielkie m...
Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Poznaj profesjonalne techniki radzenia sobie z jachtem w najtrudniejszych i najciaśniejszych portach, trudną załogą, ekstremalną pogodą, awariami, nieuczciwymi armatorami, oraz bezmiarem innych zagadnień technicznych, nautycznych, organizacyjnych i interpersonalnych, których nie uczą na zwykłych kursach żeglarskich, a które dla zawodowych skipperów są codziennością. Zapraszamy na intensywny kurs żeglarski w Chorwacji. Szkolenia odbędą się w przyjaznej, luźnej atmosferze. Jest kurs dla osób chcących zdobyć dużą porcję wiedzy i nauczyć się jak być zawodowym skipperem.
Program szkoleniowy rejsu zawiera:
- manewrowanie jachtem na żaglach i na silniku (manewry cumownicze w porcie z wykorzystaniem kotwicy lub kilku, manewry cumownicze przy silnym bocznym wietrze w sytuacji uszkodzenia liny muringowej, rozplątywanie kotwic w porcie, metody cumowania do dziobów jachtów stojących w porcie na kotwicach, schodzenie z mielizny).
- specyfika manewrowania w portach śródziemnomorskich, sposoby cumowania w porcie na kotwicy przy silnym bocznym wietrze, metody wyliczania długości łańcucha kotwicznego i momentu rozpoczęcia najazdu na keję z uwzględnieniem kąta pochylenia dna oraz promienia skrętu jachtu w trakcie wydawania łańcucha, zacieśnianie cyrkulacji, radzenie sobie z efektem śruby odrzucającym rufę, podejście do kei rufą oraz longside z wykorzystaniem muringów, boi cumowniczych lub znacznie mniej znanych boi muringowych.
- treningowe wpadanie na muringi, dzioby i kotwice innych jachtów oraz praktyczna nauka wydostawania jachtu z powrotem na wodę, zwłaszcza o własnych siłach - bez korzystania z asysty lub lin z zewnątrz.
- przykłady awarii jachtowych i sposoby radzenia sobie z nimi.
- żeglowanie i manewry portowe jachtem w pojedynkę.
- sztormowanie jachtem stojącym przy kei na 2-metrowej dopychającej fali.
- kiedy chować się przed sztormem w porcie i w którym a kiedy z niego uciekać i dlaczego.
- ratowanie ludzi i jachtów na morzu.
- manewr człowiek za burtą w warunkach sztormowych w nocy pod żaglami i jednoosobowo.
- techniki ratownictwa (siebie, załogi, jachtu).
- sposoby budowania autorytetu wśród załogi
- postępowanie z trudnymi załogantami.
- moderowanie atmosfery w grupie.
- rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych.
- przejmowanie jachtu od armatora.
- wprowadzanie pontonu jachtowego w ślizg.
Podczas szkolenia chętne osoby mogą podejść do egzaminu na patent Voditelj Brodice. Koszt egzaminu i wydania patentu to około 855 KUN Chorwackich (około 115 EUR) - płatne w dniu egzaminu w kapitanacie portu Zadar.
Rejs odbędzie się na dużym jachcie, około 43-50 stopowym (m.in. Sun Odyssey 461, Bavaria 44).
Przedstawiona trasa jest orientacyjna i może ulec zmianie w wyniku zmiany warunków pogodowych.
Aby wziąć udział w kursie wystarczy patent żeglarza jachtowego (lub podobny).
Po każdym rejsie wystawiamy dokumenty potwierdzające odbyty staż, uznawane przez Polski Związek Żeglarski i inne organizacje.
Podczas naszego rejsu kluczową rolę odgrywają warunki pogodowe. Należy zabrać ze sobą odzież odpowiednią zarówno podczas dni ciepłych, jak i tych chłodniejszych. Do wygodnego poruszania się po jachcie, należy zabrać ze sobą buty na miękkiej, białej podeszwie oraz buty do wody i pod prysznic a także sandały. Należy mieć na uwadze, że podłoże pod wodą jest najczęściej kamieniste i żwirowe. Ubrania na ciepłą pogodę powinny być jak najbardziej lekkie i przewiewne. Do naszego bagażu obowiązkowo należy także dołączyć krem z wysokim filtrem UV, okulary przeciwsłoneczne także z filtrem UV, ręcznik oraz nakrycie głowy. Konieczne jest także posiadanie odpowiednich dokumentów, czyli dowodu osobistego lub paszportu oraz Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także patentów i książeczek żeglarskich. Zabieramy też oczywiście telefon komórkowy, który powinien zawierać dane kontaktowe do najbliższych oraz mieć włączony roaming. Niedobrym pomysłem będzie spakowanie się w walizkę, która zajmuje na pokładzie zbyt dużo miejsca.
Podczas rejsów w Chorwacji żeglujemy na sprawdzonych i komfortowych jachtach. Rejs odbędzie się na dużym jachcie, około 43-50 stopowym (m.in. Sun Odyssey 461, Bavaria 44).
Produkty żywieniowe zakupujemy ze składki burtowej zbieranej w dniu zaokrętowania. Kupujemy wyłącznie świeże i lokalne produkty. Nie przywozimy jedzenia z Polski.
Cena rejsu zawiera: miejsce na jachcie, usługi skippera, silnik do pontonu jachtowego, pościel, koce i poduszki, pełne wyposażenie kuchenne i gaz. W łączną cenę rejsu wliczona jest również składka burtowa w której skład wchodzi: składka na wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo, transit log, sprzątanie jachtu po rejsie. Ubezpieczenie NNW i KL oraz atrakcje na lądzie nie są wliczone w cenę rejsu.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł