Chorwacja
Kukljica jest małą rybacką miejscowością w Chorwacji położoną na południowo-wschodnim brzegu wyspy Uglijan. Niewielkie m...
Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Poznaj profesjonalne techniki radzenia sobie z jachtem w najtrudniejszych i najciaśniejszych portach, trudną załogą, ekstremalną pogodą, awariami, nieuczciwymi armatorami, oraz bezmiarem innych zagadnień technicznych, nautycznych, organizacyjnych i interpersonalnych, których nie uczą na zwykłych kursach żeglarskich, a które dla zawodowych skipperów są codziennością. Zapraszamy na intensywny kurs żeglarski w Chorwacji. Szkolenia odbędą się w przyjaznej, luźnej atmosferze. Jest kurs dla osób chcących zdobyć dużą porcję wiedzy i nauczyć się jak być zawodowym skipperem.
Program szkoleniowy rejsu zawiera:
- manewrowanie jachtem na żaglach i na silniku (manewry cumownicze w porcie z wykorzystaniem kotwicy lub kilku, manewry cumownicze przy silnym bocznym wietrze w sytuacji uszkodzenia liny muringowej, rozplątywanie kotwic w porcie, metody cumowania do dziobów jachtów stojących w porcie na kotwicach, schodzenie z mielizny).
- specyfika manewrowania w portach śródziemnomorskich, sposoby cumowania w porcie na kotwicy przy silnym bocznym wietrze, metody wyliczania długości łańcucha kotwicznego i momentu rozpoczęcia najazdu na keję z uwzględnieniem kąta pochylenia dna oraz promienia skrętu jachtu w trakcie wydawania łańcucha, zacieśnianie cyrkulacji, radzenie sobie z efektem śruby odrzucającym rufę, podejście do kei rufą oraz longside z wykorzystaniem muringów, boi cumowniczych lub znacznie mniej znanych boi muringowych.
- treningowe wpadanie na muringi, dzioby i kotwice innych jachtów oraz praktyczna nauka wydostawania jachtu z powrotem na wodę, zwłaszcza o własnych siłach - bez korzystania z asysty lub lin z zewnątrz.
- przykłady awarii jachtowych i sposoby radzenia sobie z nimi.
- żeglowanie i manewry portowe jachtem w pojedynkę.
- sztormowanie jachtem stojącym przy kei na 2-metrowej dopychającej fali.
- kiedy chować się przed sztormem w porcie i w którym a kiedy z niego uciekać i dlaczego.
- ratowanie ludzi i jachtów na morzu.
- manewr człowiek za burtą w warunkach sztormowych w nocy pod żaglami i jednoosobowo.
- techniki ratownictwa (siebie, załogi, jachtu).
- sposoby budowania autorytetu wśród załogi
- postępowanie z trudnymi załogantami.
- moderowanie atmosfery w grupie.
- rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych.
- przejmowanie jachtu od armatora.
- wprowadzanie pontonu jachtowego w ślizg.
Podczas szkolenia chętne osoby mogą podejść do egzaminu na patent Voditelj Brodice. Koszt egzaminu i wydania patentu to około 855 KUN Chorwackich (około 115 EUR) - płatne w dniu egzaminu w kapitanacie portu Zadar.
Rejs odbędzie się na dużym jachcie, około 43-50 stopowym (m.in. Sun Odyssey 461, Bavaria 44).
Przedstawiona trasa jest orientacyjna i może ulec zmianie w wyniku zmiany warunków pogodowych.
Aby wziąć udział w kursie wystarczy patent żeglarza jachtowego (lub podobny).
Po każdym rejsie wystawiamy dokumenty potwierdzające odbyty staż, uznawane przez Polski Związek Żeglarski i inne organizacje.
Podczas naszego rejsu kluczową rolę odgrywają warunki pogodowe. Należy zabrać ze sobą odzież odpowiednią zarówno podczas dni ciepłych, jak i tych chłodniejszych. Do wygodnego poruszania się po jachcie, należy zabrać ze sobą buty na miękkiej, białej podeszwie oraz buty do wody i pod prysznic a także sandały. Należy mieć na uwadze, że podłoże pod wodą jest najczęściej kamieniste i żwirowe. Ubrania na ciepłą pogodę powinny być jak najbardziej lekkie i przewiewne. Do naszego bagażu obowiązkowo należy także dołączyć krem z wysokim filtrem UV, okulary przeciwsłoneczne także z filtrem UV, ręcznik oraz nakrycie głowy. Konieczne jest także posiadanie odpowiednich dokumentów, czyli dowodu osobistego lub paszportu oraz Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), a także patentów i książeczek żeglarskich. Zabieramy też oczywiście telefon komórkowy, który powinien zawierać dane kontaktowe do najbliższych oraz mieć włączony roaming. Niedobrym pomysłem będzie spakowanie się w walizkę, która zajmuje na pokładzie zbyt dużo miejsca.
Podczas rejsów w Chorwacji żeglujemy na sprawdzonych i komfortowych jachtach. Rejs odbędzie się na dużym jachcie, około 43-50 stopowym (m.in. Sun Odyssey 461, Bavaria 44).
Produkty żywieniowe zakupujemy ze składki burtowej zbieranej w dniu zaokrętowania. Kupujemy wyłącznie świeże i lokalne produkty. Nie przywozimy jedzenia z Polski.
Cena rejsu zawiera: miejsce na jachcie, usługi skippera, silnik do pontonu jachtowego, pościel, koce i poduszki, pełne wyposażenie kuchenne i gaz. W łączną cenę rejsu wliczona jest również składka burtowa w której skład wchodzi: składka na wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo, transit log, sprzątanie jachtu po rejsie. Ubezpieczenie NNW i KL oraz atrakcje na lądzie nie są wliczone w cenę rejsu.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.