Dania
Bornholm to duńska wyspa położona na Morzu Bałtyckim, która jest niezwykle popularnym celem wakacyjnym w północnej Europ...
Ważne: Nie musisz posiadać doświadczenia żeglarskiego. Opieka sternika oraz nocleg na jachcie w cenie.
Zapraszamy na serię jesiennych rejsów po Morzu Bałtyckim. Czekają na nas co najmniej cztery noce spędzone na pełnym morzu, żegluga systemem wachtowym, nauka prowadzenia nawigacji zliczeniowej i obsługi urządzeń pokładowych GPS, VHF DSC, AIS, Navtex pod okiem doświadczonego instruktora. W każdym z terminów płyniemy dwoma jachtami, co oznacza że mamy dla Was całkiem sporo miejsca na pokładzie.
Oferta adresowana jest dla przyszłych oficerów wachtowych i tych którzy chcieliby w przyszłości samodzielnie prowadzić jacht morski. Celem jest podniesienie kwalifikacji, zdobycie cennych doświadczeń i wypływanie sporej ilości godzin stażowych.
Rejs roboczo nazywamy "Bałtyk bez celu", ale cel jest - nie jest konkretny port tylko zmierzenie się z Bałtykiem w jesiennym klimacie. Trasa mocno uzależniona od warunków pogodowych, pomimo, że zawsze kierujemy się na Gotland, zakładamy również inne scenariusze - od Kłajpedy, przez Kalskronę i Bornholm aż po żeglugę "szlakiem praojców" czyli zwiedzanie wszystkich portów Zatoki Gdańskiej.
Rejs odbywa się na dwóch jachtach jednocześnie. Jachty z których korzystamy to Bavaria 32, Bavaria 36 i GibSea36. Wyposażone są one w niezbędne pomoce nawigacyjne - w ploter nawigacyjny, mapę elektroniczną, echosondę, odbiornik VHF z przystawką DSC, odbiornik Navtex oraz system AIS.
Jacht Bavaria 32 jest wyposażony w dwie kabiny (3os + 2os), 2 oddzielne koje w mesie, wc z prysznicem, webasto. Na jachtach Bavaria 36 i Gibsea 36 mustrujemy w trzech kabina 2 osobowych oraz w mesie.
Wybór trasy następuje bezpośrednio przed rozpoczęciem rejsu i jest to tylko i wyłącznie decyzja kapitana, który podczas rejsu bierze odpowiedzialność za załogę i jacht.
Rejs o wyższym stopniu trudności. Morze Bałtyckie to wymagający akwen. Charakter żeglugi wymusi wprowadzenie na czas przejścia systemu wachtowego. Przez co najmniej trzy doby zagonimy Was do konkretnej żeglarskiej roboty. Przydadzą się podstawowe żeglarskie umiejętności, a w przypadku ich braku świadomość trudów podróży i własnych słabości takich jak choroba morska. Głównym celem rejsu jest zdobycie godzin stażowych oraz szkolenie/przygotowanie się do pracy w systemie wachtowym. W rejsie może wziąć udział każdy, w dowolnym wieku i o dowolnym stopniu wtajemniczenia ze świadomością jednak okresowych trudności w normalnym funkcjonowaniu.
Przede wszystkim postarajcie się spakować w bagaż podręczny o typowych rozmiarach i wadze do 10 kg wg standardu wybranej przez Was linii lotniczej. Szczegóły dotyczące wymiarów znajdziecie na bilecie lub na stronach przewoźnika. Znacząco obniżycie tym samym koszt przelotu. Bagaż rejestrowany jest często dodatkowo płatny, a opłata porównywalna z ceną biletu. Spakowanie się do małej walizki lub żeglarskiego worka ma też wymiar praktyczny - łatwiej rozpakujecie się w jachtowej kabinie. Jeżeli już decydujecie się na bagaż rejestrowy i zamierzacie zabrać ze sobą dobytek swojego życia niechaj to będzie worek żeglarski lub miękka torba a nie sztywna waliza lotnicza na czterech kołach. Na jachcie będzie kłopot z jej przechowaniem.
Na tygodniowy rejs jak najbardziej możliwe i zasadne jest spakowanie się do bagażu podręcznego. Wystarczą Wam dwie kompletne zmiany odzieży i zapas skarpetek. W kabinach sypialnych przygotowaliśmy lekkie kocyki, łatwe do prania i suszenia podczas rejsu. Na chłodne dni i nocne wachty przydadzą się natomiast: sztormiak lub kurtka przeciwdeszczowa, ciepła bielizna, ciepły sweter lub polar, czapka, mały podręczny termos na wachtę, latarka czołówka. Pamiętajmy o priorytetach : dowód osobisty, paszport - o ile trzeba, naładowana bateria telefonu, power bank, roaming, karta ubezpieczenia zdrowotnego za granicą EKUZ. Polecamy zabezpieczyć środki na dwóch kartach - Visa i MasterCard. Konieczne są także wygodne buty na białej, miękkiej podeszwie do poruszania się po pokładzie. Należy unikać butów na czarnej podeszwie - zostawiają one ślady na pokładowym żelkocie. Warto zwrócić uwagę aby podeszwy nie były wyślizgane. Na jachcie zarówno na pokładzie jak i pod nie łatwo utrzymać równowagę.
Rejs odbywa się na dwóch jachtach jednocześnie. Jachty z których korzystamy to Bavaria 32, Bavaria 36 i GibSea36. Wyposażone są one w niezbędne pomoce nawigacyjne - w ploter nawigacyjny, mapę elektroniczną, echosondę, odbiornik VHF z przystawką DSC, odbiornik Navtex oraz system AIS. Jacht Bavaria 32 jest wyposażony w dwie kabiny (3os + 2os), 2 oddzielne koje w mesie, wc z prysznicem, webasto. Na jachtach Bavaria 36 i Gibsea 36 mustrujemy w trzech kabina 2 osobowych oraz w mesie.
Na naszych rejsach załoga sama decyduje o formie zaprowiantowania i budżecie na ten cel. Służymy pomocą przy planowaniu zakupów. Kapitan zwolniony jest ze składki na zaprowiantowanie, za to pierwszy zasiada do stołu.
Łączna cena za rejs składa się z ceny rejsu oraz wymaganej składki burtowej. W cenie rejsu wliczone jest miejsce na jachcie w kabinie sypialnej (nie kwaterujemy w mesie), ubezpieczenie NNW na czas trwania rejsu, opieka wykwalifikowanego skippera oraz cykl wykładów oraz zajęć praktycznych realizowanych przez skipera. W dniu zaokrętowania pobieramy również składkę burtową która w tym przypadku jest zryczałtowana do kwoty 60 euro za osobę. Ze składki pokrywamy opłaty związane z opłatami administracyjnymi i portowymi, paliwem do jachtu, sprzątaniem jachtu po rejsie, pościel, koc i poduszka dla każdego z załogantów oraz korzystanie z sanitariatów i zaplecza socjalnego w odwiedzanych portach. Wyżywienie nie jest wliczone w cenę rejsu i jego forma zostaje do ustalenia z załogą.
Na tym rejsie kaucja nie jest wymagana.
Serwis Rejsomat jest pośrednikiem w procesie rezerwacji i naszym zadaniem jest zadbanie, aby ten proces był dla Ciebie jak najmniej uciążliwy. Po rezerwacji przejmujemy rolę pośrednika i rozmawiamy w Twoim imieniu z operatorem rejsu.
Nasza usługa jest zupełnie darmowa, a ponadto gwarantujemy Ci, że cena w Rejsomacie będzie taka sama lub lepsza jak u operatora. Do momentu podpisana umowy i wpłaty zaliczki możesz zrezygnować z rezerwacji bez jakichkolwiek opłat. Pamiętaj jednak, że warto szybko rezerwować rejs gdyż miejsca na nim znikają szybciej niż się wydaje.
Rezerwacja odbywa się w trzech prostych krokach:
Jesteśmy również tutaj po to, aby pomóc Ci dokonać wyboru najlepszego środka transportu. Wyszukamy dla Ciebie najkorzystniejsze połączenia lotnicze, znajdziemy najbardziej komfortowy transport lądowy. Wszystko dla Twojej wygody.
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł
od 741 zł
od 494 zł